Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT

Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji.

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:LEADERSHIP

communication

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

5 grudnia
Termin gwarantowanyTrwają zapisy na szkolenieOferta specjalna

Trener:

Martin Daliga

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

3 kwietnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

8 maja
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

7 sierpnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT

Cele szkolenia

  • Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole projektowym

  • Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych

  • Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań

  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem

  • Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w projektach

  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera

  • Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały

  • Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji

  • Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi

  • Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi

  • Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy


Dla kogo?

  • Obecnych i przyszłych kierowników projektów

  • Uczestników zespołów realizujących projekty

  • Osób pełniących role nadzoru i kontroli projektów

  • Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu

  • Pracowników Biur Zarządzania Projektami


Zalety

  • Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji i budować spójny system raportowania postępów na poziomie projektu, programu i portfela transformacji zmian IT

  • Przedstawimy korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją IT

  • Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego oraz dowiedzą się, czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać

  • Uczestnicy szkolenia zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań oraz poznają sposoby działania najlepszych zespołów projektowych

  • Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli, w jaki sposób formułować jasny i precyzyjny komunikat zrozumiały dla odbiorcy oraz jak wykorzystać właściwy styl negocjacyjny


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do zarządzania projektami, programami i portfelem zmian transformacyjnych IT

  • Analiza środowiska i udziałowców - kluczowi interesariusze projektu i ich wymagania

  • Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu

  • Grupy procesów zarządzania projektami

  • Obowiązki kierownika projektu

Zarządzanie komunikacją w obszarze zespołów IT

  • Plan komunikacji na poziomie portfela, programu i projektu - główne zasady jego opracowania

  • Struktura Organizacyjna Projektu IT - czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról

  • Macierz obowiązków - model RACI

  • Funkcje w zespole projektowym - rozpoznanie i dostosowanie zadań

  • Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego

Komunikacja w zarządzaniu zespołem projektowym

  • Czym jest komunikacja w projektach?

  • Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa

  • Komunikowanie się lidera z zespołem

  • Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach

Kluczowe zagadnienia związane z budowaniem zespołu

  • Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie na różnych poziomach zarządzania

  • Rola lidera w zespole projektowym - zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje

  • Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych

  • Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego

  • Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań

  • Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym

  • Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego

  • Pozytywne podejście do współpracy

  • Konstruktywne reakcje i postawy

Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu

  • Analiza transakcyjna w komunikacji

  • Zasady udzielania informacji zwrotnej

  • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji

  • Komunikacja jawna i ukryta

Jak zbudować efektywny zespół? - czyli kompendium wiedzy dla kierownika projektu

  • Korzystne i kłopotliwe role w grupie

  • Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu

  • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole

  • Działania, które podnoszą skuteczność zespołu

  • Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole

  • Relacje między członkami zespołu

  • Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?

Identyfikacja i przełamywanie barier w sprawnym komunikowaniu się

  • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania

  • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu

  • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów

  • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)

  • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania

  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się

Skuteczne koordynowanie działań w zespole

  • Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału

  • Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu

  • Aspekt wielowymiarowej komunikacji

  • Opanowanie sztuki przekonywania

  • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi

  • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać

Sztuka podejmowania trafnych decyzji

  • Przypomnienie priorytetów zadań

  • Skuteczne delegowanie zadań

  • Zasada ABC

  • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym

Rola lidera i przywództwo - sekrety skutecznego działania

  • Przywództwo i kierowanie

  • Definiowanie przywództwa

  • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem

  • 8 kroków do przywództwa

  • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji

  • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych

  • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia

Podsumowanie i wnioski końcowe

Autorem szkolenia jest Martin Daliga

Dr inż. Martin Daliga, absolwent MBA i ekspert w zakresie inżynierii wymagań, analizy biznesowej, zarządzania procesami biznesowymi w obszarze Lean Six-Sigma, Product Owner i SCRUM Master dla wielu inicjatyw projektowych, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami (ponad 200-osobowymi) realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 30 mln zł.…