Szkolenie: Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT
Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji.
2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:LEADERSHIP
Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT
Cele szkolenia
Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole projektowym
Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych
Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań
Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem
Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w projektach
Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera
Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały
Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji
Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi
Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi
Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy
Dla kogo?
Obecnych i przyszłych kierowników projektów
Uczestników zespołów realizujących projekty
Osób pełniących role nadzoru i kontroli projektów
Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu
Pracowników Biur Zarządzania Projektami
Zalety
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji i budować spójny system raportowania postępów na poziomie projektu, programu i portfela transformacji zmian IT
Przedstawimy korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją IT
Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego oraz dowiedzą się, czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać
Uczestnicy szkolenia zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań oraz poznają sposoby działania najlepszych zespołów projektowych
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli, w jaki sposób formułować jasny i precyzyjny komunikat zrozumiały dla odbiorcy oraz jak wykorzystać właściwy styl negocjacyjny
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do zarządzania projektami, programami i portfelem zmian transformacyjnych IT
Analiza środowiska i udziałowców - kluczowi interesariusze projektu i ich wymagania
Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu
Grupy procesów zarządzania projektami
Obowiązki kierownika projektu
Zarządzanie komunikacją w obszarze zespołów IT
Plan komunikacji na poziomie portfela, programu i projektu - główne zasady jego opracowania
Struktura Organizacyjna Projektu IT - czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról
Macierz obowiązków - model RACI
Funkcje w zespole projektowym - rozpoznanie i dostosowanie zadań
Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego
Komunikacja w zarządzaniu zespołem projektowym
Czym jest komunikacja w projektach?
Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa
Komunikowanie się lidera z zespołem
Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach
Kluczowe zagadnienia związane z budowaniem zespołu
Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie na różnych poziomach zarządzania
Rola lidera w zespole projektowym - zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje
Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych
Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego
Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań
Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym
Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
Pozytywne podejście do współpracy
Konstruktywne reakcje i postawy
Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu
Analiza transakcyjna w komunikacji
Zasady udzielania informacji zwrotnej
Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
Komunikacja jawna i ukryta
Jak zbudować efektywny zespół? - czyli kompendium wiedzy dla kierownika projektu
Korzystne i kłopotliwe role w grupie
Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole
Relacje między członkami zespołu
Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
Identyfikacja i przełamywanie barier w sprawnym komunikowaniu się
Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
Formułowanie nowych strategii komunikowania się
Skuteczne koordynowanie działań w zespole
Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału
Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu
Aspekt wielowymiarowej komunikacji
Opanowanie sztuki przekonywania
Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
Sztuka podejmowania trafnych decyzji
Przypomnienie priorytetów zadań
Skuteczne delegowanie zadań
Zasada ABC
Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym
Rola lidera i przywództwo - sekrety skutecznego działania
Przywództwo i kierowanie
Definiowanie przywództwa
Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
8 kroków do przywództwa
Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia