Dla uczelni
USOS: wdrożenie i/lub wsparcie
Uniwersytecki System Obsługi Studiów to efekt współpracy największych polskich uczelni zebranych w konsorcjum MUCI. Sages w zależności od potrzeb zapewnia wdrożenie systemu lub wsparcie w zakresie poprawnego korzystania, bezpieczeństwa i stabilności w dostępie oraz możliwości optymalnego wykorzystania systemu w kontekście potrzeb uczelni.
USOS
Co umożliwia USOS
Uniwersytecki System Obsługi Studiów - system informatyczny służący do zarządzania tokiem studiów w szkole wyższej. Główne obszary zastosowań to m.in.:
Dla studentów | Dla pracowników |
---|---|
Oferta dydaktyczna uczelni (katalog przedmiotów, planowanie zajęć) | |
Obsługa toku studiów (rekrutacja na studia, oceny, rejestracja na zaj ęcia) | Pensum pracownicze |
Podania, wnioski, Elektroniczne Legitymacje (studenckie, doktoranckie, nauczyciela akademickiego, pracownicze) | Sprawozdawczość |
Stypendia i wymiany studenckie | Ankiety |
Płatności | Wymiana międzynarodowa |
USOS na miarę
Wdrożenie obejmuje instalację systemu, migrację danych podstawowych, integrację z innymi systemami, z których korzysta uczelnia. Usługa jest możliwa do wykupienia pod warunkiem, że Instytucja posiada status jednostki stowarzyszonej MUCI w projekcie USOS. Przystąpienie do MUCI wymaga: zgody Dyrekcji MUCI, wniesienia opłaty wpisowej, uiszczania corocznej składki. Po instalacji USOSa, MUCI daje każdej uczelni wyższej uprawnienia do użytkowania dowolnego z istniejących serwisów. Sages wspiera wdrożenie i zarządzanie każdym z nich.
USOS
W zakresie obsługi dziekanatowej: zarządzanie przedmiotami, grupami zajęciowymi, protokołami, rozliczanie z wymagań etapowych, eksport danych studentów do POL-on
BIRT
Serwer raportów, komponent techniczny, niezbędny do generowania raportów z USOS/USOSweb/APD.
Centralny Serwer Uwierzytelniania (CAS)
Moduł uwierzytelniania użytkowników, niezbędny do funkcjonowania USOSweb, USOSapi oraz APD.
USOSweb
Internetowy odpowiednik USOS dla studentów i nauczycieli akademickich pozwalający na zdalne załatwianie spraw związanych z tokiem studiów.
Mobliny USOS
Aplikacja USOSweb na telefon (m.in.. aktualności, plan zajęć, ankiety, płatności, oceny na platformy Android oraz iOS. Ponadto użytkownik otrzymuje na komórkę powiadomienia o dotyczących go zdarzeniach zachodzących w systemie USOS.
System Rezerwacji Sal (SRS)
Serwis służący do rezerwowania sal w skali całej uczelni. Pozwala na efektywne zarządzanie wykorzystaniem wszystkich pomieszczeń dydaktycznych na danej uczelni.
Archiwum Prac Dyplomowych (APD)
Serwis pełniący funkcję katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac dyplomowych w pełni zintegrowany z JSA oraz ORPD.
Ankieter
Serwis służący do przeprowadzania dowolnego rodzaju ankiet elektronicznych dla ogółu lub dowolnych podgrup społeczności uczelnianej. Może być wykorzystywany także do zdalnych głosowań.
Informator ECTS
Ogólnie dostępny serwis, który zawiera informacje dotyczące systemu transferu i akumulacji punktów ECTS. Informator zawiera dwa katalogi: programy studiów i przedmioty (wraz z ich wyceną w punktach ECTS).
Ewaluacja Nauczycieli Akademickich (EVA)
Serwis wspomagający proces przeprowadzania ustawowej oceny okresowej nauczycieli akademickich oraz wspierający nauczycieli akademickich w składaniu w macierzystej jednostce organizacyjnej sprawozdań z pracy naukowej i dydaktycznej.
USOS API
W pełni udokumentowany publiczny sieciowy interfejs programowania aplikacji. Ułatwia pracę programistów przy integracji USOS z innymi istniejącymi rozwiązaniami, w tym z zewnętrznymi systemami dziedzinowymi poszczególnych uczelni. Umożliwia uczelni, która wdrożyła USOS, udział w zewnętrznych (w tym ogólnopolskich i międzynarodowych) projektach informatycznych.
Oferta wsparcia
Usługa jest możliwa do wykupienia pod warunkiem, że Instytucja posiada status jednostki stowarzyszonej MUCI w projekcie USOS.
Aktualizacja bieżącej/obecnej w Instytucji wersji systemu USOS | Pakiet SLA - usługa zarządzania infrastrukturą Zamawiającego | Pakiet Techniczny |
---|---|---|
Bieżąca instalacja najnowszej wersji systemu USOS. | Bieżąca aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. | Pakiet godzin technicznych/rozwojowych, które można przeznaczyć na dowolnie wybrane działania np.: import danych, definiowanie raportów, konsultacje techniczne i merytoryczne, wdrażanie nowych modułów Systemu itp. |
Instalacja oprogramowania SAIM wspierającego monitorowanie funkcjonowania systemu. | Opieka i administrowanie środowiskiem, zapewniające ciągłość działania i dostępność systemu. |
Korzyści ze współpracy z Sages
Autorskie rozwiązanie firmy Sages - SAIM umożliwia monitorowanie systemu 24/7, spójność instalacji na każdym środowisku oraz stałe aktualizacje. Automatyzacja rozwiązania z jednej strony zapewnia niższy koszt usługi, a z drugiej dzięki wykorzystaniu starannie dobranych, najlepszych rozwiązań programistycznych w praktyce oznacza wykrywanie i zapobieganie większości problemów zanim się pojawią.
Zapewnienie poprawnego funkcjonowania oprogramowania nawet przy dużej ilości integracji systemowych.
Uniknięcie ryzyka błędów, występujące w przypadku, w którym instytucja sama aktualizuje system.
Odciążenie zespołu IT instytucji.
Działanie systemu w oparciu o zawsze najnowszą wersję.
Zapewnienie ciągłości w dostępie - wsparcie w przypadku problemów z działaniem systemu.
Umożliwienie dostosowywania i doboru funkcjonalności systemu USOS do indywidualnych potrzeb instytucji.
O systemie
USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów) to system informatyczny służący do zarządzania tokiem studiów w szkole wyższej.
WIARYGODNY system stworzony i rozwijany przez konsorcjum uczelni MUCI
KOMPATYBILNY - przygotowany do integracji z systemami dziedzinowymi uczelni
ADEKWATNY - tworzony przez osoby które są jego użytkownikami
USOS
O nas
Tyle lat ma system
Prawie tyle uczelni korzysta z USOSa
Tyle lat ma Sages