Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Umowy w IT z perspektywy zamawiającego

Sprawdź szkolenie "Umowy w IT z perspektywy zamawiającego", które wprowadzi Cię w świat umów i zagadnień prawnych związanych z IT.

1265 PLN+23% VAT (1555 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:1 dni (8h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:IT/UMOWY

gdprit-contracts

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

14 stycznia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Kulicki

Cena:

1265 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

25 marca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Kulicki

Cena:

1265 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

6 czerwca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

1265 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

5 września
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

1265 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Umowy w IT z perspektywy zamawiającego

Cele szkolenia

  • Nabycie wiedzy i poznanie siatki pojęciowej w zakresie projektów i umów IT

  • Omówienie praktycznych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy informatyczne

  • Praktyczne przygotowanie do negocjowania umów IT z perspektywy zamawiającego

  • Przekazanie wiedzy na temat zabezpieczenia przez zamawiającego kluczowych ryzyk projektowych


Dla kogo?

  • Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów występujących po stronie zamawiającego w projektach IT, w szczególności dla wewnętrznych prawników, biura zakupów, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób odpowiedzialnych za negocjowanie umów IT i zarządzanie umowami IT


Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Posiadanie podstawowej wiedzy/doświadczenia w zakresie projektów IT


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Podstawowe informacje dot. projektów IT

  • Specyfika projektów IT

  • Przebieg projektu IT w podstawowych metodykach

Charakterystyka umów w IT. Podstawowe zobowiązania stron

  • Rodzaje umów w IT

  • Charakter prawny umów w IT

  • Zobowiązania wykonawcy w zakresie zgodności z wymogami zamawiającego, np. AML, RODO, bezpieczeństwo, inne wymogi ustawowe (compliance)

  • Obowiązek współdziałania zamawiającego - uwarunkowania ustawowe a umowne

Aspekty techniczne wykonania oprogramowania

  • Wymagania funkcjonalne systemu - rola analizy przedwdrożeniowej i projektu technicznego

  • Infrastruktura techniczna (sprzęt)

Organizacja projektu

  • Plan komunikacji - sprawne określenie zasad kontaktu między stronami, opis ról w projekcie

  • Zarządzanie zmianą - zapewnienie elastyczności projektu poprzez ustalenie zasad wnioskowania i akceptowania zmian

  • Kontrola personelu wykonawcy oraz podwykonawców

Odbiór świadczeń określonych umową

  • Weryfikacja dostarczonego oprogramowania (testowanie, okresy stabilizacji)

  • Procedury odbioru

  • Ryzyka związane z klauzulami odbiorowymi

Wynagrodzenie

  • Modele wynagrodzenia (fixed price, T&M)

  • Potrącanie kar umownych z wynagrodzenia

Odpowiedzialność i kary umowne

  • Ogólne zasady odpowiedzialności

  • Rozszerzenie odpowiedzialności

  • Limitowanie odpowiedzialności - kiedy zamawiający nie powinien stosować limitów?

  • Kary umowne - rodzaje, charakterystyka, cel

  • Główne problemy z dochodzeniem odpowiedzialności od wykonawcy

Gwarancja na oprogramowanie

  • Treść zobowiązania gwarancyjnego

  • Gwarancja a rękojmia

  • Stosunek gwarancji do usług utrzymania

SLA (service level agreement)

  • Ustalenie oczekiwanej dostępności i czasów reakcji/naprawy/obejścia

  • Kategoryzacja błędów

  • Procedury zgłaszania błędów

  • Mechanizmy kar umownych w przypadku niedotrzymania parametrów SLA

Ochrona zamawiającego

  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (wniesienie na rachunek bankowy/gwarancja bankowa)

  • Zobowiązanie wykonawcy do posiadania określonego ubezpieczenia

Prawa własności intelektualnej

  • Przedmiot praw autorskich w umowach IT - co jest utworem?

  • Współtwórczość

  • Utwór pracowniczy

  • Przeniesienie autorskich praw majątkowych

  • Licencja, modele i zakres licencji

  • Autorskie prawa majątkowe do oprogramowania - uregulowania szczególne

  • Najczęstsze problemy związane z prawami własności intelektualnej w projektach IT

Poufność i ochrona danych

  • Klauzule poufności

  • Ochrona danych osobowych w projektach IT

  • Kwestia bezpieczeństwa informacji zamawiającego

  • Zasady udzielania zdalnego dostępu do środowisk zamawiającego

Zakończenie współpracy

  • Odstąpienie od dzieła (umowne i ustawowe, skutki odstąpienia)

  • Wypowiedzenie (rodzaje wypowiedzenia, terminy, ograniczenia, skutki wypowiedzenia)

  • Exit plan jako dokument określający obowiązki stron w przypadku zakończenia współpracy (np. transfer know-how, usunięcie danych, rozliczenia)

Autorem szkolenia jest Łukasz Kulicki

Radca prawny, Partner w Kancelarii Prawnej Linke Kulicki specjalizującej się w obsłudze prawnej firm z sektora IT, nowych technologii i branży internetowej, a także podmiotów przechodzących transformację cyfrową. Specjalizuje się w negocjowaniu umów IT, w szczególności umów wdrożeniowych, umów na usługi IT (w tym chmurowych) i umów body leasingowych. Zajmuje się także doradztwem prawnym z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), prawa e-commerce i własności intelektualnej. Dodatkowo prowadzi popularny…