Szkolenie: Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów
Lean to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów wewnętrznych definiowanych przez poszczególne departamenty, działy, zespoły świadczące usługi w ramach danej organizacji. Podczas tego szkolenia uczestnicy nauczą się wykorzystywać techniki i narzędzie Lean IT, żeby jeszcze lepiej rozwiązywać problemy biznesowe.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:ROZW/PROBL
Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów
Cele szkolenia
Omówienie metod, narzędzi oraz technik przydatnych do analizy i rozwiązywania problemów IT oraz prezentacje praktycznych aspektów wykorzystania narzędzi doskonalenia
Jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach IT, których nadrzędnym celem jest dostarczenie wartości dodanej dla klientów
Pokazanie każdej pracy jako element procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne
Omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania Lean oraz praktyczne przybliżenie metodyki Lean Six-Sigma oraz cyklu DMAIC do realizacji procesów IT i zarządzania projektami w sposób zwinny ukierunkowany na osiąganie korzyści
Dla kogo?
Menedżerów ds. rozwoju oprogramowania oraz utrzymania systemów IT
Kierowników Projektów
Kierowników Programów Transformacji IT
Dyrektorów Departamentów IT
Zespołów odpowiedzialnych za realizację inicjatyw usprawniających procesy IT
Zespołów odpowiedzialnych za optymalizację produktowe
Zalety
Zapoznanie się z metodyką Lean Six-Sigma i jej głównymi cechami oraz zastosowaniami
Poznanie definicji VoC (Voice of Customer) i CTQ (Critical to Quality) oraz cyklu DMAIC i odpowiedź na pytanie dlaczego odgrywają tak ważną rolę w odniesieniu do każdego procesu IT
Nauka stosowania techniki A3, 8D i FMEA do rozwiązywania problemów
Prowadzenie projektów i kontrola rezultatów usprawnień przy wykorzystaniu podejścia DMAIC
Zdobycie umiejętności oceny czy realizowany proces biznesowy jest efektywny
Diagnoza oraz usuwanie źródeł problemów i wąskich gardeł w procesie
Poznanie najskuteczniejszych narzędzi Lean stosowanych do rozwiązania problemu
Nauka wykorzystywania statystyki do doskonalenia procesów
Poznanie sposobów podnoszenia jakości procesu oraz zmniejszania kosztów jego realizacji
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Podstawowe zasady Lean Management i wprowadzenie do metodyki Agile Lean Six-Sigma
Wprowadzenie Lean w organizacji - przegląd wyzwań i benchmark stosowanych praktyk
Warsztaty Lean - droga do szybkich udoskonaleń w procesach IT
Zespoły Lean - wykorzystanie potencjału interdyscyplinarnych zespołów na rzecz ponoszenia efektywności procesów
Wdrażanie usprawnień i ich znaczenie na rzecz zwiększenia produktywności i efektywności biznesowej
Wykorzystanie głosu klienta na rzecz wzrostu jakości wyników procesów IT
Wartość postrzegana przez klienta
Całkowita satysfakcja Klienta - jak ja zapewnić w procesach biznesowych i projektach IT?
Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta
Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania
Wpływ miary VoC na strategię transformacji IT
Metoda 8D - rozwiązywanie problemów w obszarze IT
Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów
Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować
Formularz 8D
Metodyka rozwiązywania problemów jakościowych 8D
Wykonanie analizy 8D dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów
Dyskusja i konsultacje grupowe oraz indywidualne
Przegląd narzędzi doskonalenia - analiza FMEA
Zapobieganie problemom - analiza przyczyn i skutków wad FMEA
Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA
Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN - Risk Priority Number)
Metodyka opracowania analizy FMEA
Metodyka Lean Six-Sigma i cykl DMAIC - warsztat symulacyjny
Etap Definiowania (D)
Etap Pomiaru (M)
Etap Analizy (A)
Etap usprawniania (I) i sterowania (C)