Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Szkolenie dla trenerów

Przygotowanie i prowadzenie szkoleń z naciskiem na szkolenia techniczne w branży IT

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:TTT

ttt

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Szkolenie dla trenerów

Cele szkolenia

  • Zdobycie umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem charakteru szkoleń w branży IT

  • Budowa własnego autorytetu i jego efektywne wykorzystanie w trakcie szkolenia

  • Poznanie specyfiki uczenia się dorosłych oraz metod i formuł szkoleń w świecie IT

  • Umiejętne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia szkoleń

  • Efektywna praca nad zaangażowaniem grupy oraz własnym

  • Stworzenie swojego niepowtarzalnego wizerunku trenerskiego


Dla kogo?

  • Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów IT czujących powołanie lub przymus sytuacyjny do edukacji swoich koleżanek i kolegów


Zalety

  • Warsztatowa formuła zajęć dopasowana do specyfiki szkoleń z branży IT

  • Różnorodne formy dydaktyczne wymagające pełnego zaangażowania uczestników (dyskusje, wystąpienia)

  • Zero czystej teorii, praktyczne i ważne informacje wybrane na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu szkoleń technicznych

  • Indywidualna informacja zwrotna dla każdego uczestnika

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Szkolenia w świecie IT

  • Czym jest szkolenie?

  • 7 kryteriów sukcesu usługi szkoleniowej

  • Struktura projektu szkoleniowego

  • Rola trenera

  • Specyfika szkoleń technicznych

Autorytet trenera

  • Znaczenie autorytetu

  • Świadome budowanie autorytetu

  • Wykorzystanie autorytetu do osiągania celów szkoleniowych

  • Unikanie utraty autorytetu

Zaangażowanie

  • Budowanie zaangażowania grupy

  • Zaangażowanie przez cele

  • Zaangażowanie przez dobór metod dydaktycznych

  • Metody specyficzne dla osób z branży IT

Metodyka prowadzenia szkoleń

  • Jak uczą się dorośli?

  • Zwiększanie efektywności uczenia się

  • Wykorzystanie indywidualnych stylów uczenia się

  • Formuły szkoleń i szkoleń technicznych

  • Szkolenia stacjonarne i na odległość

  • Metody szkoleniowe i ich zastosowanie w szkoleniach IT

  • Specyfika szkoleń w branży IT

Przebieg szkolenia

  • Efektywne rozpoczęcie szkolenia

  • Organizacja dnia: moduły, przerwy, rozkład intensywności

  • Budowanie dobrej atmosfery

  • Komunikacja werbalna i niewerbalna

  • Kontakt z uczestnikami i ich aktywizacja

  • Znaczenie informacji zwrotnej, sposoby jej pozyskiwania, przyjmowania i wykorzystania

  • Trudne sytuacje i uczestnicy

  • Postawa podczas przerw

  • Zakończenie szkolenia

Projektowanie szkolenia

  • Definiowanie celów szkoleniowych

  • Czas trwania i zakres materiału

  • Optymalny podział na moduły

  • Program i harmonogram szkolenia

  • Szacowanie optymalnej ilości materiałów dydaktycznych i czasu na ich przygotowanie

  • Dobór formuły i metody szkolenia do postawionych celów i grupy docelowej

  • Materiały szkoleniowe: estetyka i użyteczność

Projekt szkoleniowy

  • Skuteczna analiza wymagań

  • Typy grup szkoleniowych

  • Dobór trenera do grupy

  • Logistyka i jej wpływ na efektywność szkolenia

  • Metody oceny efektywności projektu szkoleniowego

  • Metody badania satysfakcji uczestników

  • Najczęstsze błędy trenerów i ich wpływ na efekty i ocenę szkolenia

  • Działania po szkoleniu

Zawód trener

  • Trener IT: nauczyciel, coach, ekspert czy konsultant?

  • Stres u trenera - przyczyny i sposoby na jego zmniejszenie

  • Zarządzanie własnym zaangażowaniem, ciągły rozwój, unikanie wypalenia

  • Indywidualny odcisk palca trenera, jak prowadzić szkolenia zgodnie ze sztuką a zarazem budować ich unikalność

Autorem szkolenia jest Piotr Nazimek

Jestem absolwentem Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W 2012 roku obroniłem doktorat z obszaru niezawodności systemów komputerowych. Interesuję się szeroko pojętym bezpieczeństwem systemów komputerowych oraz inżynierią oprogramowania. Zawodowo pracuję od 2003 roku. Wolny czas spędzam na wyprawach rowerowych i w górach.