Szkolenie: Szkolenie dla trenerów
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń z naciskiem na szkolenia techniczne w branży IT
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:TTT
Szkolenie dla trenerów
Cele szkolenia
Zdobycie umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem charakteru szkoleń w branży IT
Budowa własnego autorytetu i jego efektywne wykorzystanie w trakcie szkolenia
Poznanie specyfiki uczenia się dorosłych oraz metod i formuł szkoleń w świecie IT
Umiejętne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia szkoleń
Efektywna praca nad zaangażowaniem grupy oraz własnym
Stworzenie swojego niepowtarzalnego wizerunku trenerskiego
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów IT czujących powołanie lub przymus sytuacyjny do edukacji swoich koleżanek i kolegów
Zalety
Warsztatowa formuła zajęć dopasowana do specyfiki szkoleń z branży IT
Różnorodne formy dydaktyczne wymagające pełnego zaangażowania uczestników (dyskusje, wystąpienia)
Zero czystej teorii, praktyczne i ważne informacje wybrane na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu szkoleń technicznych
Indywidualna informacja zwrotna dla każdego uczestnika
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Szkolenia w świecie IT
Czym jest szkolenie?
7 kryteriów sukcesu usługi szkoleniowej
Struktura projektu szkoleniowego
Rola trenera
Specyfika szkoleń technicznych
Autorytet trenera
Znaczenie autorytetu
Świadome budowanie autorytetu
Wykorzystanie autorytetu do osiągania celów szkoleniowych
Unikanie utraty autorytetu
Zaangażowanie
Budowanie zaangażowania grupy
Zaangażowanie przez cele
Zaangażowanie przez dobór metod dydaktycznych
Metody specyficzne dla osób z branży IT
Metodyka prowadzenia szkoleń
Jak uczą się dorośli?
Zwiększanie efektywności uczenia się
Wykorzystanie indywidualnych stylów uczenia się
Formuły szkoleń i szkoleń technicznych
Szkolenia stacjonarne i na odległość
Metody szkoleniowe i ich zastosowanie w szkoleniach IT
Specyfika szkoleń w branży IT
Przebieg szkolenia
Efektywne rozpoczęcie szkolenia
Organizacja dnia: moduły, przerwy, rozkład intensywności
Budowanie dobrej atmosfery
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Kontakt z uczestnikami i ich aktywizacja
Znaczenie informacji zwrotnej, sposoby jej pozyskiwania, przyjmowania i wykorzystania
Trudne sytuacje i uczestnicy
Postawa podczas przerw
Zakończenie szkolenia
Projektowanie szkolenia
Definiowanie celów szkoleniowych
Czas trwania i zakres materiału
Optymalny podział na moduły
Program i harmonogram szkolenia
Szacowanie optymalnej ilości materiałów dydaktycznych i czasu na ich przygotowanie
Dobór formuły i metody szkolenia do postawionych celów i grupy docelowej
Materiały szkoleniowe: estetyka i użyteczność
Projekt szkoleniowy
Skuteczna analiza wymagań
Typy grup szkoleniowych
Dobór trenera do grupy
Logistyka i jej wpływ na efektywność szkolenia
Metody oceny efektywności projektu szkoleniowego
Metody badania satysfakcji uczestników
Najczęstsze błędy trenerów i ich wpływ na efekty i ocenę szkolenia
Działania po szkoleniu
Zawód trener
Trener IT: nauczyciel, coach, ekspert czy konsultant?
Stres u trenera - przyczyny i sposoby na jego zmniejszenie
Zarządzanie własnym zaangażowaniem, ciągły rozwój, unikanie wypalenia
Indywidualny odcisk palca trenera, jak prowadzić szkolenia zgodnie ze sztuką a zarazem budować ich unikalność