Szkolenie: Efektywne prowadzenie szkoleń na odległość
Metodyka prowadzenia szkoleń na odległość ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń technicznych w branży IT
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:1 dni (8h)
Kod kursu:EDL
Efektywne prowadzenie szkoleń na odległość
Cele szkolenia
Zdobycie umiejętności w zakresie efektywnego prowadzenia szkoleń na odległość, ze szczególnym uwzględnieniem charakteru szkoleń w branży IT
Wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich narzędzi oraz przygotowania wygodnego środowiska do prowadzenia szkoleń na odległość
Poznanie specyfiki nauki na odległość, podobieństw i różnic w porównaniu do szkoleń stacjonarnych
Efektywne techniki pracy z uczestnikami oraz aktywizacji grupy
Umiejętne unikanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie prowadzenia szkoleń online
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które prowadzą lub będą prowadziły szkolenia na odległość
Zalety
Praktyczne i ważne informacje wybrane na podstawie naszych doświadczeń w prowadzeniu szkoleń technicznych na odległość
Przegląd platform i narzędzi wykorzystywanych przy szkoleniach na odległość, ich wad i zalet z punktu widzenia prowadzącego oraz uczestników szkoleń
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Wskazana jest ogólna znajomość przebiegu procesu szkoleniowego
Zalecane jest uczestnictwo w szkoleniu dla trenerów (TTT)
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Szkolenia stacjonarne i na odległość
Podobieństwa i różnice
Szkolenia mieszane
Środowisko pracy trenera
Biurko i jego otoczenie
Dobór narzędzi w zależności od charakteru szkolenia
Oprogramowanie do wygodniej prezentacji
Techniki prezentacji materiałów szkoleniowych
Rola kamery i wykorzystanie jej możliwości
Prezentacja osoby trenera
Wirtualna tablica, wykorzystanie tabletu graficznego
Widok pulpitu i wybranych aplikacji
Nagrywanie zajęć, zachowanie prywatności uczestników
Przygotowania przed szkoleniem
Niezbędne instrukcje dla uczestników
Spotkanie testowe
Rozkład zajęć
Techniki pracy z uczestnikami
Ustalenie zasad pracy
Organizacja dnia
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Rozpoczęcie szkolenia, konstruowanie dobrej atmosfery
Prowadzenie warsztatu i instruktażu
Wzbudzanie zainteresowania i zapobieganie znudzeniu
Zadawanie pytań uczestnikom i przez uczestników
Dyskusja i inne metody szkoleniowe wymagające aktywności
Praca własna uczestników
Jak słuchać uczestników
Pomaganie uczestnikowi
Informacja zwrotna od uczestników i trenera
Czat i jego rola
Wykorzystywanie możliwości wybranej platformy
Sytuacje wyjątkowe: awarie, przeszkadzający uczestnicy
Przerwy w pracy
Zakończenie szkolenia
Platformy i narzędzia współpracy z grupą
Przegląd możliwości w kontekście pracy z uczestnikami i charakteru szkolenia
Wady i zalety dla prowadzącego i uczestników
Wymagania sprzętowe i sieciowe
Aspekty bezpieczeństwa platformy
Zoom
Google Meet i Google Classroom
Microsoft Teams
Webex Meetings i Webex Teams
Jitsi Meet
GitHub i GitHub Classroom
Slack