Szkolenie: Programowanie w języku Kotlin
Nowoczesny, wieloplatformowy język programowania
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:KOTLIN/PROG
Programowanie w języku Kotlin
Cele szkolenia
Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Kotlin
Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
Dla kogo?
Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę Android
Programiści Java, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język zdobywający coraz większą popularność
Zalety
Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do języka Kotlin
Charakterystyka, możliwości i zastosowanie języka Kotlin
Środowisko pracy dewelopera i jego konfiguracja
Typy danych
Zmienne oraz stałe
Operatory
Instrukcje sterujące
Funkcje
Pakiety/importy
Istotne idiomy programistyczne
Programowanie obiektowe
Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
Wykorzystanie klas oraz interfejsów
Specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline)
Hermetyzacja i kontrola dostępu
Delegacja na poziomie klas i właściwości
Rozszerzenia typów
Typy generyczne
Objects/Companion Objects
Weryfikacja i rzutowanie typów
Porównywanie obiektów
Biblioteka standardowa
Najważniejsze elementy SDK
Praca z kolekcjami
Obsługa wyjątków
Typy opcjonalne
Adnotacje
Refleksja
Przeciążanie operatorów
Interoperacyjność z Javą
Programowanie funkcyjne
Pure functions
Referential transparency
Rekurencja
Pattern matching
Funkcje polimorficzne
Funkcje wyższego rzędu
Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying
Wprowadzenie do koncepcji Type classes
Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
Wykorzystanie biblioteki Arrow