Programowanie w języku Kotlin
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:KOTLIN/PROG
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Programowanie w języku Kotlin
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę Android
- Programiści Java, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język zdobywający coraz większą popularność
Wymagania
- Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym
Zalety
- Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Kotlin
- Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
- Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
Program
Wprowadzenie do języka Kotlin
- Charakterystyka, możliwości i zastosowanie języka Kotlin
- Środowisko pracy dewelopera i jego konfiguracja
- Typy danych
- Zmienne oraz stałe
- Operatory
- Instrukcje sterujące
- Funkcje
- Pakiety/importy
- Istotne idiomy programistyczne
Programowanie obiektowe
- Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
- Wykorzystanie klas oraz interfejsów
- Specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline)
- Hermetyzacja i kontrola dostępu
- Delegacja na poziomie klas i właściwości
- Rozszerzenia typów
- Typy generyczne
- Objects/Companion Objects
- Weryfikacja i rzutowanie typów
- Porównywanie obiektów
Biblioteka standardowa
- Najważniejsze elementy SDK
- Praca z kolekcjami
- Obsługa wyjątków
- Typy opcjonalne
- Adnotacje
- Refleksja
- Przeciążanie operatorów
- Interoperacyjność z Javą
Programowanie funkcyjne
- Pure functions
- Referential transparency
- Rekurencja
- Pattern matching
- Funkcje polimorficzne
- Funkcje wyższego rzędu
- Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying
- Wprowadzenie do koncepcji Type classes
- Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
- Wykorzystanie biblioteki Arrow