Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Programowanie w języku Kotlin

Nowoczesny, wieloplatformowy język programowania

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:KOTLIN/PROG

kotlinandroid

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Programowanie w języku Kotlin

Cele szkolenia

  • Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Kotlin

  • Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych

  • Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi


Dla kogo?

  • Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę Android

  • Programiści Java, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język zdobywający coraz większą popularność


Zalety

  • Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do języka Kotlin

  • Charakterystyka, możliwości i zastosowanie języka Kotlin

  • Środowisko pracy dewelopera i jego konfiguracja

  • Typy danych

  • Zmienne oraz stałe

  • Operatory

  • Instrukcje sterujące

  • Funkcje

  • Pakiety/importy

  • Istotne idiomy programistyczne

Programowanie obiektowe

  • Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP

  • Wykorzystanie klas oraz interfejsów

  • Specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline)

  • Hermetyzacja i kontrola dostępu

  • Delegacja na poziomie klas i właściwości

  • Rozszerzenia typów

  • Typy generyczne

  • Objects/Companion Objects

  • Weryfikacja i rzutowanie typów

  • Porównywanie obiektów

Biblioteka standardowa

  • Najważniejsze elementy SDK

  • Praca z kolekcjami

  • Obsługa wyjątków

  • Typy opcjonalne

  • Adnotacje

  • Refleksja

  • Przeciążanie operatorów

  • Interoperacyjność z Javą

Programowanie funkcyjne

  • Pure functions

  • Referential transparency

  • Rekurencja

  • Pattern matching

  • Funkcje polimorficzne

  • Funkcje wyższego rzędu

  • Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying

  • Wprowadzenie do koncepcji Type classes

  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym

  • Wykorzystanie biblioteki Arrow

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT