Szkolenie dostępne na zamówienie

Programowanie w języku Kotlin

Nowoczesny, wieloplatformowy język programowania

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:KOTLIN/PROG

kotlinandroid

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Programowanie w języku Kotlin

Cele szkolenia

  • Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Kotlin
  • Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
  • Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi

Dla kogo?

  • Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę Android
  • Programiści Java, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język zdobywający coraz większą popularność

Zalety

  • Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do języka Kotlin

  • Charakterystyka, możliwości i zastosowanie języka Kotlin
  • Środowisko pracy dewelopera i jego konfiguracja
  • Typy danych
  • Zmienne oraz stałe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Funkcje
  • Pakiety/importy
  • Istotne idiomy programistyczne

Programowanie obiektowe

  • Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
  • Wykorzystanie klas oraz interfejsów
  • Specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline)
  • Hermetyzacja i kontrola dostępu
  • Delegacja na poziomie klas i właściwości
  • Rozszerzenia typów
  • Typy generyczne
  • Objects/Companion Objects
  • Weryfikacja i rzutowanie typów
  • Porównywanie obiektów

Biblioteka standardowa

  • Najważniejsze elementy SDK
  • Praca z kolekcjami
  • Obsługa wyjątków
  • Typy opcjonalne
  • Adnotacje
  • Refleksja
  • Przeciążanie operatorów
  • Interoperacyjność z Javą

Programowanie funkcyjne

  • Pure functions
  • Referential transparency
  • Rekurencja
  • Pattern matching
  • Funkcje polimorficzne
  • Funkcje wyższego rzędu
  • Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying
  • Wprowadzenie do koncepcji Type classes
  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
  • Wykorzystanie biblioteki Arrow

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

To szkolenie jest częścią ścieżki