Szkolenie: Android - podstawy tworzenia aplikacji
Podstawy tworzenia aplikacji na platformie Android
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:ANDROID/BASICS
Android - podstawy tworzenia aplikacji
Cele szkolenia
Efektywne wprowadzenie do nowoczesnego i popularnego języka Kotlin
Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Android Studio
Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych
Poznanie istotnych elementów SDK takich jak Google Play Services czy Sensors API
Dla kogo?
Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android
Dotychczasowi programiści Android chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę
Zalety
Szkolenie w formie warsztatu/nauka przez praktykę tj. budowa aplikacji i rozwiązywanie życiowych problemów
Gruntowne i kompleksowe wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji Android
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność programowania w wybranym języku obiektowym np. Java, Kotlin
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Język Kotlin i środowisko Android Studio
Wprowadzenie do języka Kotlin
Podstawy użycia Android Studio
Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz emulatorze
Debugowanie kodu
Praca z dokumentacją
Zarządzanie zależnościami w oparciu o system Gradle
Podstawy tworzenia aplikacji
Struktura i najważniejsze elementy projektu
Zarządzanie zasobami
Komponenty aplikacji: Activities, Services, Content Providers, Broadcast receivers, Intents
Wprowadzenie do Android Jetpack
Architektura MVVM w oparciu o Architecture Components
Budowanie interfejsu użytkownika
Aktywności i fragmenty - wykorzystanie, cykl życia, bindowanie kontrolek, obsługa zdarzeń
Zarządzanie rozkładem elementów (layouts managers)
Wykorzystanie dostępnych kontrolek
Elastyczne zarządzanie rozkładem z ConstraintLayout
Zaawansowane elementy widoku na przykładzie RecyclerView
Programowe budowanie widoków
Nawigacja między ekranami
Motywy aplikacji i zarządzanie stylami
Budowanie niestandardowych kontrolek
Rysowanie z użyciem obiektu Canvas
Wykorzystanie animacji
Jetpack Compose - deklaratywne budowanie interfejsu użytkownika
Tworzenie reużywalnych widoków z użyciem kompozycji
Stylizacja i zarządzanie rozkładem komponentów
Cykl życia
Zarządzanie stanem i jego propagowanie
Wykorzystanie modyfikatorów
Integracja z klasycznym UI Toolkit
Komunikacja z backend
Podstawy Coroutines i praca z kodem asynchronicznym
Integracja z REST API
Wykorzystanie popularnych bibliotek np. Retrofit, Picasso, Glide
Bezpieczeństwo komunikacji i uwierzytelnianie
Utrwalanie i dostęp do danych
User preferences
Wykorzystanie bazy SQLite i biblioteka Room
Dostęp do systemu plików
Wybrane elementy SDK
Lokalizacja GPS i geokodowanie z Google Play Services
Praca z mapami
Kamera i biblioteka zdjęć
Sensors API
Dystrybucja aplikacji
Budowanie i podpisywanie kodu
Publikacja w Google Play Console
Udostępnianie wersji testowej