Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Android - podstawy tworzenia aplikacji

Podstawy tworzenia aplikacji na platformie Android

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ANDROID/BASICS

kotlinandroid

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

9 grudnia
Termin gwarantowanyBrak wolnych miejscOferta specjalna

Trener:

Mateusz Danioł

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT
Brak miejsc

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

13 stycznia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

7 kwietnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

7 lipca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Android - podstawy tworzenia aplikacji

Cele szkolenia

  • Efektywne wprowadzenie do nowoczesnego i popularnego języka Kotlin

  • Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Android Studio

  • Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika

  • Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych

  • Poznanie istotnych elementów SDK takich jak Google Play Services czy Sensors API


Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android

  • Dotychczasowi programiści Android chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę


Zalety

  • Szkolenie w formie warsztatu/nauka przez praktykę tj. budowa aplikacji i rozwiązywanie życiowych problemów

  • Gruntowne i kompleksowe wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji Android

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność programowania w wybranym języku obiektowym np. Java, Kotlin


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Język Kotlin i środowisko Android Studio

  • Wprowadzenie do języka Kotlin

  • Podstawy użycia Android Studio

  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu

  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz emulatorze

  • Debugowanie kodu

  • Praca z dokumentacją

  • Zarządzanie zależnościami w oparciu o system Gradle

Podstawy tworzenia aplikacji

  • Struktura i najważniejsze elementy projektu

  • Zarządzanie zasobami

  • Komponenty aplikacji: Activities, Services, Content Providers, Broadcast receivers, Intents

  • Wprowadzenie do Android Jetpack

  • Architektura MVVM w oparciu o Architecture Components

Budowanie interfejsu użytkownika

  • Aktywności i fragmenty - wykorzystanie, cykl życia, bindowanie kontrolek, obsługa zdarzeń

  • Zarządzanie rozkładem elementów (layouts managers)

  • Wykorzystanie dostępnych kontrolek

  • Elastyczne zarządzanie rozkładem z ConstraintLayout

  • Zaawansowane elementy widoku na przykładzie RecyclerView

  • Programowe budowanie widoków

  • Nawigacja między ekranami

  • Motywy aplikacji i zarządzanie stylami

  • Budowanie niestandardowych kontrolek

  • Rysowanie z użyciem obiektu Canvas

  • Wykorzystanie animacji

Jetpack Compose - deklaratywne budowanie interfejsu użytkownika

  • Tworzenie reużywalnych widoków z użyciem kompozycji

  • Stylizacja i zarządzanie rozkładem komponentów

  • Cykl życia

  • Zarządzanie stanem i jego propagowanie

  • Wykorzystanie modyfikatorów

  • Integracja z klasycznym UI Toolkit

Komunikacja z backend

  • Podstawy Coroutines i praca z kodem asynchronicznym

  • Integracja z REST API

  • Wykorzystanie popularnych bibliotek np. Retrofit, Picasso, Glide

  • Bezpieczeństwo komunikacji i uwierzytelnianie

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User preferences

  • Wykorzystanie bazy SQLite i biblioteka Room

  • Dostęp do systemu plików

Wybrane elementy SDK

  • Lokalizacja GPS i geokodowanie z Google Play Services

  • Praca z mapami

  • Kamera i biblioteka zdjęć

  • Sensors API

Dystrybucja aplikacji

  • Budowanie i podpisywanie kodu

  • Publikacja w Google Play Console

  • Udostępnianie wersji testowej

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT