Szkolenie: Aplikacje mobilne z wykorzystaniem Kotlin Multiplatform
Szkolenie "Aplikacje mobilne z wykorzystaniem Kotlin Multiplatform" pozwoli uczestnikom tworzyć natywne i uniwersalne aplikacje mobilne.
2550 PLN+23% VAT (3136 PLN brutto / 1 os.)Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:KOTLIN/MOBILE
Aplikacje mobilne z wykorzystaniem Kotlin Multiplatform
Cele szkolenia
Gruntowne wprowadzenie do technologii Kotlin Multiplatform
Nabycie wiedzy niezbędnej do samodzielnego tworzenia uniwersalnych aplikacji mobilnych
Poznanie metod budowania interfejsu użytkownika z użyciem podejścia deklaratywnego/komponentowego
Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi
Dla kogo?
Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych oraz obecni programiści Android i/lub iOS
Zalety
Poznasz technologię umożliwiającą tworzenie rozwiązań mobilnych przeznaczonych na różne platformy
Przyswoisz praktycznie wiedzę realizując dużą ilość przykładów i ćwiczeń
Zaoszczędzisz czas, pisząc logikę biznesową dla swoich aplikacji tylko raz, w nowoczesnym języku Kotlin
Wymagania
Umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym będzie dużym ułatwieniem
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do Kotlin Multiplatform
Czym jest Kotlin Multiplatform i jakie daje możliwości?
Konfiguracja środowiska deweloperskiego
Tworzenie oraz konfigurowanie projektu
Zarządzanie zależnościami i wykorzystanie bibliotek zewnętrznych
Budowanie projektu
Język Kotlin
Podstawy składni języka
Istotne idiomy programistyczne m.in. null safety, specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline), delegacja, extension functions
Wprowadzenie do coroutines m.in. zasada działania, cykl życia, Builders, Contexts, Dispatchers, Jobs, obsługa wyjątków, testowanie, współdzielenie stanu, testowanie
Structured concurrency
Strumienie/sekwencje oparte o Channels oraz Flows
Jetpack Compose
Tworzenie widoków z użyciem kompozycji
Wykorzystanie modyfikatorów
Bindowanie, reagowanie na zdarzenia oraz obsługa gestów
Zarządzanie rozkładem elementów
Przegląd komponentów wbudowanych
Zarządzanie stanem i jego propagowanie
SwiftUI
Typ View jako sposób na tworzenie elementów widoku
Wykorzystanie modyfikatorów
Zarządzanie rozkładem z użyciem kontenerów
Przegląd komponentów wbudowanych
Wyrażenia - if, switch, for
Bindowanie, reagowanie na zdarzenia oraz obsługa gestów
Logika biznesowa
Architektura aplikacji
Wstrzykiwanie zależności
Reużywanie logiki pomiędzy platformami
Komunikacja z backend
Utrwalanie danych
Tworzenie i publikowanie bibliotek
Testowanie