Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

Zaawansowane tworzenie aplikacji na platformie Android

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ANDROID/ADVANCED

kotlinandroid

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

13 stycznia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2805 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

14 kwietnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2805 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

14 lipca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2805 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

Cele szkolenia

  • Zrozumienie i przyswojenie wiedzy z zakresu budowania bezpiecznego kodu wielowątkowego/asynchronicznego

  • Rozszerzenie wiedzy o zagadnienia zaawansowane m.in. poprawna architektura aplikacji, kotlin coroutines

  • Przyswojenie wiedzy niezbędnej do efektywnego testowania aplikacji na poziomie jednostkowym i end2end


Dla kogo?

  • Szkolenie dedykowane dla osób znających platformę Android, chcących poznać bardziej zaawansowane aspekty, dotyczące między innymi architektury, dobrych praktyk, wykorzystania dostępnych narzędzi oraz SDK


Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa pomagająca zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia

  • Duża ilość kompletnych i życiowych przykładów, gotowych do wykorzystania podczas realizacji własnych aplikacji

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin, a także podstawowa znajomość platformy Android


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Architektura aplikacji Android

  • Architektura i jaj znaczenie dla projektu

  • Spójność, niskie sprzężenie, programowanie z użyciem interfejsów

  • Moduły i ich granice, mapowanie modelu danych między warstwami

  • Poprawna organizacja kodu i komponentów w projekcie

  • Wstrzykiwanie zależności z użyciem Dagger/Hilt

  • Czysta architektura w praktyce (Clean architecture + MVVM)

Programowanie reaktywne

  • Wprowadzenie do biblioteki RxJava/RxKotlin

  • Publikowanie i nasłuchiwanie zdarzeń

  • Operatory

  • Subjects

  • Zmiana kontekstu wykonania z wykorzystaniem Schedulers

  • Aplikacje bezstanowe i praktyczna praca ze strumieniami

  • Debugowanie i obsługa błędów

Kotlin coroutines

  • Idea i zasada działania

  • Podstawy pracy z coroutines

  • Suspended functions, builders, context, dispatchers, jobs

  • Obsługa wyjątków

  • Wprowadzenie do structured concurrency

  • Współdzielenie stanu i metody synchronizacji

  • Strumienie/sekwencje oparte o Channels oraz Flows

  • Testowanie

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?

  • Piramida testów

  • Metryki pokrycia testami

  • Definicja i rola testów jednostkowych

  • Czym jest jednostka kodu i co testować (podejście classic vs. mockist)?

  • Unit tests vs. Instrumented unit tests

  • Testowanie w praktyce z wykorzystaniem biblioteki JUnit

  • Obiekty zastępcze/izolacja zależności

  • Praca z kodem asynchronicznym

  • Definicja i rola testów end2end

  • Wprowadzenie do testów opartych o Espresso - zasada działania, matchers, actions, assertions

  • Espresso praktyce

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT