Trwają zapisy do grupy

Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

Zaawansowane tworzenie aplikacji na platformie Android

2550 PLN+23% VAT (3136 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ANDROID/ADVANCED

kotlinandroid

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

29 lipca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener Sages

Cena:

2550 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

25 września
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener Sages

Cena:

2550 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

25 listopada
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Andrzejewski

Cena:

2550 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

Cele szkolenia

  • Zrozumienie i przyswojenie wiedzy z zakresu budowania bezpiecznego kodu wielowątkowego/asynchronicznego
  • Rozszerzenie wiedzy o zagadnienia zaawansowane m.in. poprawna architektura aplikacji, kotlin coroutines
  • Przyswojenie wiedzy niezbędnej do efektywnego testowania aplikacji na poziomie jednostkowym i end2end

Dla kogo?

  • Szkolenie dedykowane dla osób znających platformę Android, chcących poznać bardziej zaawansowane aspekty, dotyczące między innymi architektury, dobrych praktyk, wykorzystania dostępnych narzędzi oraz SDK

Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa pomagająca zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia
  • Duża ilość kompletnych i życiowych przykładów, gotowych do wykorzystania podczas realizacji własnych aplikacji
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Wymagania

  • Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin, a także podstawowa znajomość platformy Android

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Architektura aplikacji Android

  • Czym jest architektura i jakie ma znaczenie?
  • Spójność, niskie sprzężenie, programowanie z użyciem interfejsów
  • Moduły i ich granice, mapowanie modelu danych między warstwami
  • Poprawna organizacja kodu i komponentów w projekcie
  • Wstrzykiwanie zależności z użyciem Dagger/Hilt
  • Czysta architektura w praktyce (Clean architecture + MVVM)
  • Przegląd podejść alternatywnych: Model-View-Presenter, Model-View-Intent

Kotlin coroutines

  • Podstawy pracy z coroutines
  • Zasięg i kontekst wykonania
  • Programowanie współbieżne oparte o coroutines
  • Wprowadzenie do structured concurrency
  • Strumienie/sekwencje oparte o Channels oraz Flows
  • Kotlin Context Receivers
  • Obsługa wyjątków
  • Współdzielenie stanu

Programowanie reaktywne

  • Wprowadzenie do biblioteki RxJava/RxAndroid
  • Publikowanie i nasłuchiwanie zdarzeń
  • Operatory umożliwiające m.in. transformację, filtrowanie i kombinowanie zdarzeń
  • Subjects
  • Zmiana kontekstu wykonania z użyciem Schedulers
  • Aplikacje bezstanowe i praca ze strumieniami
  • Debugowanie i obsługa błędów

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?
  • Piramida testów
  • Metryki pokrycia testami
  • Definicja i rola testów jednostkowych
  • Czym jest jednostka kodu i co testować (podejście classic vs. mockist)?
  • Unit tests vs. Instrumented unit tests
  • Testowanie w praktyce z wykorzystaniem bibliotek JUnit i Kotest
  • Obiekty zastępcze/izolacja zależności z wykorzystaniem Mockito oraz MockWebServer
  • Praca z kodem asynchronicznym
  • Definicja i rola testów end2end
  • Wprowadzenie do testów opartych o Espresso - zasada działania, matchers, actions, assertions
  • Espresso praktyce
  • Espresso vs. inne rozwiązania: Barista, Kaspresso, BusyBee, Repeato, Waldo

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

To szkolenie jest częścią ścieżki