Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Planowanie i budżetowanie projektów

Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik w zakresie szacowania pracochłonności i złożoności wymagań w projektach przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi.

2365 PLN+23% VAT (2908 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:PM/PLAN

pert

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

16 grudnia
Trwają zapisy na szkolenieOferta specjalna

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2365 1720 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Planowanie i budżetowanie projektów

Cele szkolenia

  • Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zakresu szacowania, wnioskowania i replanowania zakresu projektu na podstawie złożoności wymagań i pracochłonności

  • Wyjaśnienie jaki jest cel przygotowania wycen z perspektywy interesariuszy oraz w jaki sposób ją obronić przed kluczowymi stronami w projekcie

  • Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które pozwolą we właściwy sposób dokumentować założenia projektowe

  • Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy członka zespołu developerskiego

  • Konsultacje i wymiana praktycznych doświadczeń między uczestnikami warsztatów i trenerem


Dla kogo?

  • Kierowników projektów

  • Członków zespołów projektowych

  • Liderów zespołów projektowych

  • Managerów wszystkich szczebli zarządzania


Zalety

  • Umiejętność szacowania kosztów i czasu trwania zadań przy wykorzystaniu różnych technik estymacji

  • Aktywne zarządzanie ryzykiem i jego uwzględnienie w zakładanych szacunkach

  • Wykorzystywanie wiedzy historycznej do eksploracji przyszłych wyników szczególnie w zakresie kosztów i czasów realizacji poszczególnych zadań

  • Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analiz harmonogramu i zależności pomiędzy implementowanymi funkcjonalnościami

  • Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów

  • Nabycie umiejętności właściwego przygotowywania założeń projektowych

  • Dostrzeganie punktów krytycznych i ograniczeń we własnych projektach

  • Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach

  • Uwzględnienie czynników ryzyka w estymacjach budżetowych i szukanie świadomej drogi postępowania skierowanej na redukcję kosztową (dodatkowej pracochłonności) oraz skutków płynących z zagrożeń dla celów projektowych


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Przegląd wiedzy z zakresu przygotowania planów realizacji projektu

  • Cykl życia projektu i elementy planistyczne – czyli jak zachować zintegrowane podejście do planowania z perspektywy członków zespołu projektowego

  • Wykorzystanie modelu ograniczeń do opracowania planu zależności wymagań

  • Przegląd narzędzi i technik planowania przedsięwzięć

  • Prezentacja przykładów wymagań dla projektów – nauka płynąca z doświadczeń

  • Proces przygotowania spójnych założeń do projektu

Wykorzystanie technik alokacji i estymacji wykorzystania zasobów w projektach

  • Cele opracowania wycen z perspektywy interesariuszy projektu i inwestowaniu w krytyczne funkcjonalności projektowanego rozwiązania

  • Analiza wpływu zmian wymagań na budżet całego projektu

  • Elementy związane z monitorowaniem i kontrolą kosztów projektu

  • Przedstawienie głównych technik szacowania zasobów

  • Podział kosztów w projektach i metodyki ich szacowania

  • Poziomy dokładności szacowania eksperckiego

  • Uwzględnienie ograniczeń i bilansowanie zasobów – przegląd głównych błędów zespołów projektowych

  • Szacowanie ryzyka i konieczność uwzględnienia dodatkowej pracochłonności

Techniki i metody szacowania w projektach

  • Wyceny wewnętrzne i zewnętrzne oraz analiza wniosków dla Właściela Produktu, Sprzedaży, Kierownika Projektu, Zespołu DevOps

  • Poziomy złożoności wymagań i matryca RTM

  • Technika oceny złożoności technologicznej

  • Technika oceny złożoności organizacyjnej

  • Technika estymacji przez analogię.

  • Metody estymacji oparte o stosunek rozmiar-koszt

  • Metoda bottom-up

  • Modele parametryczne

  • Technika Delficka

  • Technika PERT

  • Metoda top-down

  • Technika Poker Game

Wyznaczanie planu bazowego i monitorowanie realizacji zadań zgodnie z przyjętym harmonogramem

  • Znaczenie planu bazowego w kontekście monitorowania uzyskanych wyników i konieczności aktualizacji założeń i ponownej wyceny implementacji funkcjonalności

  • Proces zarządzania zmianą wymagań i jego wpływ na re-estymaty

  • Metody gradacji i selekcji proponowanych zmian w projekcie

  • Aktualizacja planu bazowego i wyznaczanie nowych planów bazowych

  • Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wyjaśniania przez zespoły developerskie odchyleń

  • Ocenia końcowa uzyskanych efektów i zapewnienie właściwej komunikacji

Zarządzanie finansami w projektach i ich wpływ na proces budżetowania

  • Szacowanie kosztów – rodzaje, cechy i funkcje estymacji

  • Określanie budżetu – procedury szacowania kosztów projektu top-down i bottom-up

  • Kontrolowanie kosztów (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty)

  • Określanie kosztów podlegających sterowaniu

  • Kalkulowanie kosztów na podstawie czasu pracy

  • Rozkład kosztów na podstawie cyklu życia projektu

  • Krzywa "spalania" – czyli jak racjonalnie oceniać efektywność wykorzystania zasobów finansowych

  • Tworzenie planu bazowego kosztów i jego monitorowanie w projekcie

Ocena rentowności projektów inwestycyjnych - wskaźniki finansowe

  • Okres zwrotu (Payback Period)

  • Zaktualizowana wartość netto NPV (Net Present Value)

  • Wewnętrzna stopa zwrotu inwestycji IRR (Internal Rate of Return)

  • Wskaźnik efektywności/zyskowności (Profitability Index)

  • Zwrot z inwestycji ROI (Return of Investment)

Cele i główne elementy procesu zarządzania ryzykiem

  • Definiowanie pojęcia ryzyka.

  • Określenie miejsca ryzyka w zarządzaniu i kontroli.

  • Elementy składowe zarządzania ryzykiem

  • Kultura zarządzania ryzykiem w organizacji

  • Budowanie dojrzałości organizacji, a zarządzanie ryzykiem

Podstawy zarządzania ryzykiem w projektach i ich wpływ na budżet

  • Właściwości ryzyka

  • Elementy i czynniki ryzyka w kontroli

  • Elementy składowe zarządzania ryzykiem a cykl życia projektu

Pryncypia w zarządzaniu ryzykiem

  • Istota i cel zarządzania ryzykiem

  • Założenia organizacyjne do zarządzania ryzykiem na poziomie projektu, programu i portfela inicjatyw infrastrukturalnych

  • Kategoryzacja ryzyka i ich konsekwencji w odniesieniu do celów projektu

  • Monitorowanie ryzyka oraz właściwe podejście od interpretacji skuteczności podjętych działań

Wykorzystanie standardów do zarządzania ryzykiem

  • Przegląd międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem i możliwości ich wykorzystania w organizacji

  • Standard zarządzania projektami PMBoK i obszar wiedzy z zarządzania ryzykiem

  • Zasady wdrożenia standardu PMBoK w organizacji i zapewnienie efektywnego systemu monitorowania ryzyka na poziomie portfela inicjatyw, programów i konkretnych projektów

Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyka

  • Przegląd technik i narzędzi do analizy ryzyka – ćwiczenia praktyczne

  • Kwantyfikacja ryzyka i metodyka postępowania z dodatkowym narzutem kosztowym przy uwzględnieniu wymagań wysokopoziomowych

Podsumowanie i wnioskowanie końcowe

  • Dyskusja panelowa i podsumowanie szkolenia

  • Wymiana doświadczeń oraz przegląd zrealizowanych celów

Autorem szkolenia jest Martin Daliga

Dr inż. Martin Daliga, absolwent MBA i ekspert w zakresie inżynierii wymagań, analizy biznesowej, zarządzania procesami biznesowymi w obszarze Lean Six-Sigma, Product Owner i SCRUM Master dla wielu inicjatyw projektowych, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami (ponad 200-osobowymi) realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 30 mln zł.…