Szkolenie: Jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w zespołach IT
Podczas tego szkolenia przyjrzymy się motywacji i zaangażowaniu z perspektywy wyzwań, przed jakimi staje organizacja oraz postaw pracowników, ich potrzeb i oczekiwań.
2365 PLN+23% VAT (2908 PLN brutto / 1 os.)Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:MOTYWACJA
Jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w zespołach IT
Cele szkolenia
Poznanie najważniejszych teorii motywacji i nabycie kompetencji, jak przełożyć wiedzę na codzienną praktykę
Poznanie czynników wpływających na poziom motywacji i zaangażowania pracowników
Nabycie wiedzy na temat motywatorów pracowników pokoleń X, Y i Z
Nauka korzystania z praktycznych narzędzi pomagających diagnozować poziom zaangażowania w zespole
Otrzymanie praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w swoim zespole oraz wypracowanie listy dobrych praktyk odpowiednich do kontekstu biznesowego
Dla kogo?
Menadżerów i liderów zespołów
Kierowników i liderów zespołów projektowych
HR Business Partnerów
Zalety
Zdobycie wiedzy na temat motywacji i zaangażowania pracwników różnych pokoleń
Poznanie praktycznych narzędzi pomagających diagnozować poziom motywacji i zaangażowania w zespole
Możliwość dokonania analizy swoich zespołów pod kątem motywacji i zaangażowania oraz przygotowania wstępnego planu działania wzmacniającego te obszary
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do tematu
Czynniki motywacji i zaangażowania na przykładzie doświadczenia uczestników
Wyniki najnowszych badań dotyczących motywacji i zaangażowania w branży IT
Motywacja – kilka trudnych pytań na początek
Czym jest i dlaczego tyle się o niej mówi w biznesie?
Co to znaczy zmotywować kogoś?
Do czego i po co motywować ludzi?
Współczesne teorie motywacji
Motywacja 1.0-2.0-3.0-4.0 – uporządkowanie pojęć i założeń
Motywujące środowisko pracy
Koncepcja X i Y McGregora
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
Pracownicy wiedzy – kim są i co ich motywuje?
Teoria Herzberga
Teoria McClellanda
Teoria Vrooma
Założenia koncepcji Pinka
Z teorii w rzeczywistość – jak przenieść teorię na kontekst biznesowy?
Motywacja w perspektywie indywidualnej i zespołowej
Mapowanie sytuacji w zespole
Rozmowy indywidualne z wykorzystaniem praktyk Management 3.0 (Moving Motivators)
Zaangażowanie – znowu trudne pytania
Czym jest zaangażowanie?
Dlaczego chcesz, by pracownicy byli zaangażowani?
Jak doceniać zaangażowanie?
Zaangażowanie w kontekście piramidy efektywności zespołowej Lencioni’ego
Co się dzieje, gdy go nie ma?
Jak je budować?
Czynniki budujące zaangażowanie
5 kategorii zaangażowania wg Gartnera
5 kluczowych kategorii wpływających na zaangażowanie wg Gartnera
Czynniki zaangażowania wg Instytutu Gallupa
12 potrzeb pracowników wg Instytutu Gallupa
Motywacja w i do pracy w pokoleniu X, Y i Z
Od czego warto zacząć zmiany i jak je wprowadzać? - Bank pomysłów i dobrych praktyk
Moduł Dodatkowy: Badanie DISC D3 (moduł dodatkowo płatny, dostępny wyłącznie w ramach szkolenia zamkniętego). Przeprowadzenie badania DISC D3:
pozwoli odkryć i zrozumieć motywację do działania, podejmowania wyzwań i odpowiedzialności na głębszym poziomie;
wiedza, jaką daje DISC D3 wykracza poza motywację 2.0 (nagroda i kara), rozszerza pojęcie motywacji 3.0 (cel, autonomia, mistrzostwo) - odwołuje się do potrzeb, które nie zawsze potrafimy zwerbalizować i o których nie zawsze potrafimy rozmawiać;
pomoże zrozumieć, dlaczego te same argumenty i zachowania dla jednych są motywujące, a dla innych – wprost przeciwnie;
szefom pomoże zrozumieć pracowników i podejmować bardziej adekwatne działania, a pracownikom – lepiej zrozumieć samych siebie;