Szkolenie: Empowerment w zarządzaniu zespołem
Podczas szkolenia uczestnicy poznają bliżej zagadnienie empowerment, czyli strategię zarządzania wspierającą samoorganizację zespołu, pomagającą rozwijać zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności w zespole.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:EMP/BIZ
Empowerment w zarządzaniu zespołem
Cele szkolenia
Poznanie najważniejszych założeń empowerment w kontekście badań naukowych i współczesnych wyzwań biznesowych
Uświadomienie po co wprowadzać empowerment w zespole
Nabycie umiejętności delegowania decyzji adekwatnie do poziomu dojrzałości zawodowej członków zespołu i poziomu zaufania, jakim są darzeni
Praktyczne wskazówki, jak budować strategię empowerment w swoim zespole
Poznanie metod i narzędzi z obszaru Management 3.0 pomagających uporządkować procesy decyzyjne i kaskadować decyzje w zespole
Dla kogo?
Liderów i członków zespołów projektowych
Menadżerów i liderów zespołów
HR Business Partnerów
Scrum Masterów
Zalety
Zdobycie wiedzy na temat empowerment
Poznanie metod, dzięki którym można sukcesywnie upełnomocniać zespół do podejmowania decyzji
Możliwość przećwiczenia wybranych techniki podczas szkolenia
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Empowerment – wprowadzenie do koncepcji zarządzania przez upełnomocnienie do podejmowania decyzji
Czym jest, a czym nie jest empowement
Krótka historia zarządzania (zarządzanie 1.0 - 2.0 - 3.0)
Kontekst badań naukowych
Dlaczego i po co wprowadzać empowerment w zespole?
Empowerment w praktyce
Rodzaje podejmowanych decyzji
Szanse i zagrożenia związane z wprowadzeniem empowerment
Empowerment w perspektywie motywacji i zaangażowania
Koncepcja X i Y Douglasa McGregora
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
Motywacja 3.0
Co motywuje członków Twojego zespołu? – Moving Motivators
Strategia empowerment
Kryteria upełnomocnienia
Komu i jakie decyzje delegować?
Lista kontrolna delegowania wg Jurgena Appelo
Model przywództwa sytuacyjnego Blancharda
3 poziomy empowerment
4 poziomy zaufania
3 poziomy dojrzałości
7 poziomów delegowania
Narzędzia i techniki w praktyce
Delegation Poker
Delegation Board
Team Decision Matrix
Co po delegowaniu?
Redefinicja perspektywy zarządczej i roli menedżera
Monitorowanie procesu decyzyjnego i interwencje
Zarządzanie systemem
Badanie DISC D3 (moduł dodatkowo płatny - dostępny wyłącznie przy szkoleniu zamkniętym)
Przeprowadzenie badania pozwoli odkryć i zrozumieć motywację do działania, podejmowania wyzwań i odpowiedzialności na głębszym poziomie;
Wiedza, jaką daje DISC D3 wykracza poza motywację 2.0 (nagroda i kara), rozszerza pojęcie motywacji 3.0 (cel, autonomia, mistrzostwo) - odwołuje się do potrzeb, które nie zawsze potrafimy zwerbalizować i o których nie zawsze potrafimy rozmawiać
Badanie pomoże zrozumieć, dlaczego te same argumenty i zachowania dla jednych są motywujące, a dla innych – wprost przeciwnie;
Szefom pomoże zrozumieć pracowników i podejmować bardziej adekwatne działania, a pracownikom – lepiej zrozumieć samych siebie;