Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole

Konflikt w zespole i organizacji ma zazwyczaj charakter wielowymiarowy. Podczas szkolenia nauczysz się rozpoznawać naturę konfliktów, diagnozować źródła konfliktu lub jego braku, tak by móc reagować adekwatnie do sytuacji i odpowiednio zarządzać sobą w konflikcie i sytuacją konfliktową.

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:KONF/BIZ

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

6 marca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2365 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole

Cele szkolenia

  • Poznanie konstruktywnych i destrukcyjnych aspektów konfliktów w środowisku pracy

  • Poznanie wpływu konfliktu na efektywność pracy zespołu i efektywność organizacji

  • Nabycie umiejętności diagnozy konfliktu i podejmowania działań adekwatnych do rodzaju i fazy konfliktu

  • Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów o różnej naturze i zarządzania sytuacją pokonfliktową

  • Dokonanie autodiagnozy swoich typowych zachowań w sytuacjach konfliktowych i świadomość, kiedy wykorzystywać poszczególne postawy


Dla kogo?

  • Wszystkich osób zainteresowanych tematyką konfiktu w zespole. Menedżerów, team leaderów, osoby aspirujące do tych ról i członków zespołu, którzy czują, że z jakimś konfliktem mają do czynienia i chcą się nauczyć radzić sobie w tej sytuacji.


Zalety

  • Przełamanie stereotypów dotyczących konfliktów w zespole

  • Poznanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów

  • Umiejętność doboru stylu rozwiązywania konfliktów w zależności od sytuacji

  • Poznanie różnych strategii zarządzania sytuacją konfliktową i nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce

  • Możliowość przećwiczenia wybranych technik rozwiązywania konfliktów podczas szkolenia


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Trudne sytuacje i konflikt – wprowadzenie do tematu

Konflikt – czy to normalne?

Proces konfliktu wg J. Penca

Konflikty w środowisku pracy

  • Trudne sytuacje

  • Źródła konfliktów, przyczyny niezgodności i sporów

  • Bariery komunikacyjne

  • Jak rozpoznawać poszczególne postawy u siebie i innych

  • Analiza transakcyjna – podstawowe założenia

O czym świadczy konflikt lub brak konfliktu w zespole i organizacji?

  • Wpływ konfliktu i braku konfliktu na efektywność

  • Konflikt w zespole w perspektywie P. Lencioni’ego

Konflikt konstruktywny i destrukcyjny

Typowe reakcje w sytuacjach konfliktowych

  • Autodiagnoza własnego stylu radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

  • Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych wg Thomasa-Kilmanna

  • Wskazówki, jaki sposób reakcji przyjąć w zależności od sytuacji

Natura konfliktów

  • Rodzaje konfliktów wg C. Moore’a

  • Symptomy konfliktu – jak je rozpoznać?

  • Co się dzieje podczas konfliktu? – Model rozwoju konfliktu wg F. Glasla

Zarządzanie konfliktem

  • Czym jest zarządzanie konfliktem

  • Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne

  • Strategie rozwiązywania konfliktów

  • Emocje w konflikcie – jak nimi zarządzać?

  • Komunikacja nastawiona na porozumienie i czynniki wspierające osiągnięcie porozumienia

  • Komunikat Ja

  • Komunikacja dorosły-dorosły

  • Podstawowe założenia prowadzenia mediacji

Zarządzanie sytuacją pokonfliktową

  • Warunki realizacji rozwiązania konfliktu

  • Kontrakt indywidualny lub zespołowy

  • Monitorowanie relacji i sytuacji

  • Model PGE i jego wykorzystanie w sytuacji pokonfliktowej

  • Prewencja sytuacji konfliktowych

Moduł Dodatkowy: Badanie DISC D3 (moduł dodatkowo płatny, dostępny wyłącznie w ramach szkolenia zamkniętego). Dzięki przeprowadzeniu badania, uczestnicy:

  • poznają swój naturalny (dominujący) styl komunikacji i zachowania (w tym: w sytuacjach trudnych i stresujących);

  • dowiedzą się, z jakimi stylami porozumiewają się niemal intuicyjnie, a z jakimi trudno im dojść do porozumienia i cokolwiek uzgodnić, a współpraca ma charakter konfliktowy;

  • poznają źródła konfliktów oraz metody prewencyjne pozwalające ich uniknąć lub przynajmniej obniżyć ich temperaturę;

  • zrozumieją, jak ich reakcje w trudnych dla nich sytuacjach wpływają na sposób realizacji zadań i współpracę w zespole oraz dowiedzą się, jak skuteczniej działać i komunikować się w stresie;

Autorem szkolenia jest Agata Brataniec

Trenerka biznesu, facylitatorka, konsultantka, moderatorka Design Thinking, menedżerka. Założycielka przestrzeni rozwojowej Powiew Możliwości. Dzieli się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami, które zdobywała w różnych środowiskach, od organizacji pozarządowej, przez małe i średnie przedsiębiorstwa po korporacje. Wspiera organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę. Wspiera na drodze odkrywania możliwości i rozwijania potencjału – menedżerów i zespoły.…