Szkolenie: Testowanie użyteczności i UX
Szkolenie skupia się na profesjonalnym testowaniu użyteczności i kontekstu (makiety, prototypy, produkcja) oraz pisaniu rekomendacji projektowych UX/UI. Głównym celem jest zrozumienie powodów testowania i właściwe wyciąganie wniosków w celu poprawy i optymalizacji rozwiązań.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:UX/TEST
Testowanie użyteczności i UX
Cele szkolenia
Przedstawienie technik testowania użyteczności i przećwiczenie ich w kontekście produktu wraz z analizą
Zrozumienie roli i powodu testowania użyteczności oraz osadzenie w kontekście i/lub procesie projektowym
Przećwiczenie wykonywania podstawowych zadań, rozwiązywania napotykanych problemów i sposobów współpracy projektanta UX z użytkownikami, zespołem UX, developerem, analitykiem i kierownikiem projektu
Dla kogo?
Dla osób, które chcą przeprowadzać profesjonalne testy użyteczności i nauczyć się pisać rekomendacje projektowe UX/UI
Analityków biznesowych, testerów, kierowników projektów chcących wzbogacić swój warsztat pracy o umiejętność testowania użyteczności i User Experience
UX Designerów, chcących wzbogacić swój warsztat pracy
Zalety
Na szkoleniu omawiane są wszystkie istotne aspekty, mające kluczowy wpływ na zrozumienie i intuicyjny odbiór podczas testowania użyteczności
Priorytetem jest praktyczne podejście, skupiające się na ćwiczeniach oraz realnych przykładach
Trener to doświadczony UX designer, posiadający znaczne doświadczenie w projektowaniu komunikacji wizualnej, brandingu i użyteczności, co daje pewność, że uczestnicy zdobędą ekspercką wiedzę od praktyka z branży UX
Świadomy wybór odpowiednich narzędzi i technologii gwarantuje uczestnikom szkolenia możliwość zgłębienia wiedzy z obszaru UX i natychmiastowe wykorzystanie jej w praktyce po zakończeniu szkolenia
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do użyteczności UX
Design i jego rola
Czym jest użyteczność w design?
Podstawy projektowania zorientowanego na użytkowniku/user centered design
Estetyka i ergonomia w użyteczności
Psychologia i wzorce użyteczności
Rola testowania użyteczności i ewaluacja UX
Czym jest testowanie użyteczności?
Jaka jest rola testowania użyteczności?
User Experience Design (UX) - jego rola w budowaniu nowego produktu
Emocje w projektowaniu - czym są i jak je badać podczas testowania?
Jak dobierać testy użyteczności w odniesieniu do produktu?
Jaki rodzaj testu wybrać i kiedy testować? (kontekst / osadzenie w procesie)
Jakie obszary produktu testujemy i kiedy?
Ewaluacja UX i rodzaje testów
Zadaniowe testy użyteczności
Testy korytarzowe
Audyt ekspercki
Obserwacje naturalne
Testy A/B
Testy 5 sekund
Eyetracking
Mousetracking
Badania ilościowe
Przygotowanie i przeprowadzenie testów użyteczności
Wybór narzędzi do testowania
Testowanie online czy stacjonarnie - różnice (wady, zalety)
Rekrutacja do testów użyteczności
Screener testów użyteczności
Scenariusz testów użyteczności
Role i charakter moderatora i obserwatora podczas testowania
Customer Journey Map
Błędy użyteczności - jakie są i jak zapisywać?
Wyniki testowania i rekomendacje rozwiązań
Analiza projektowa testów użyteczności
Praktyka (3 rodzaje testowania)