Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Programowanie w języku Swift

Nowoczesny, bezpieczny, wydajny i wieloplatformowy język programowania

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:SWIFT/PROG

swiftxcode

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Programowanie w języku Swift

Cele szkolenia

  • Kompleksowe wprowadzenie do składni języka, obowiązujących konwencji oraz najważniejszych idiomów programistycznych

  • Pokazanie najważniejszych elementów SDK

  • Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi


Dla kogo?

  • Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje przeznaczone na platformę iOS lub macOS

  • Programiści Objective-C, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język Swift


Zalety

  • Warsztatowy charakter zajęć - nauka przez praktykę, duża ilość ćwiczeń i przykładów

  • Zwrócenie szczególnej uwagi na obowiązujące konwencje oraz najlepsze praktyki związane z wykorzystaniem języka Swift

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do języka Swift

  • Charakterystyka, najważniejsze cechy i typowe zastosowanie Swift

  • Xcode jako środowisko deweloperskie

  • Podstawowe typy danych

  • Stałe i zmienne

  • Wnioskowanie typu vs. jego jawna deklaracja

  • Operatory

  • Instrukcje sterujące

  • Praca z tekstem

  • Praca z wartościami numerycznymi

  • Konwersja typów

Konstrukcje i idiomy programistyczne

  • Krotki

  • Typy opcjonalne

  • Struktury

  • Properties (stored, lazy, computed, observers, wrappers)

  • Wyliczenia

  • Funkcje oraz domknięcia

  • Moduły

Programowanie obiektowe

  • Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP

  • Wykorzystanie klas i protokołów

  • Hermetyzacja i kontrola dostępu

  • Inicjalizacja i sprzątanie

  • Dziedziczenie

  • Rozszerzenia

  • Typy generyczne

  • Opaque types

  • Elementy statyczne

  • Porównywanie obiektów

  • ARC i zarządzanie pamięcią

Biblioteka standardowa

  • Kolekcje i ich wykorzystanie

  • Obsługa wyjątków

  • Przeciążanie operatorów

  • Najważniejsze elementy SDK

  • Swift macros

Programowanie funkcyjne

  • Pure functions

  • Referential transparency

  • Rekurencja

  • Pattern matching

  • Funkcje polimorficzne

  • Funkcje wyższego rzędu

  • Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying

  • Wprowadzenie do koncepcji Type classes

  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym

  • Wykorzystanie biblioteki Bow

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT