Szkolenie: Programowanie w języku Swift
Nowoczesny, bezpieczny, wydajny i wieloplatformowy język programowania
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:SWIFT/PROG
Programowanie w języku Swift
Cele szkolenia
Kompleksowe wprowadzenie do składni języka, obowiązujących konwencji oraz najważniejszych idiomów programistycznych
Pokazanie najważniejszych elementów SDK
Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi
Dla kogo?
Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje przeznaczone na platformę iOS lub macOS
Programiści Objective-C, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język Swift
Zalety
Warsztatowy charakter zajęć - nauka przez praktykę, duża ilość ćwiczeń i przykładów
Zwrócenie szczególnej uwagi na obowiązujące konwencje oraz najlepsze praktyki związane z wykorzystaniem języka Swift
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do języka Swift
Charakterystyka, najważniejsze cechy i typowe zastosowanie Swift
Xcode jako środowisko deweloperskie
Podstawowe typy danych
Stałe i zmienne
Wnioskowanie typu vs. jego jawna deklaracja
Operatory
Instrukcje sterujące
Praca z tekstem
Praca z wartościami numerycznymi
Konwersja typów
Konstrukcje i idiomy programistyczne
Krotki
Typy opcjonalne
Struktury
Properties (stored, lazy, computed, observers, wrappers)
Wyliczenia
Funkcje oraz domknięcia
Moduły
Programowanie obiektowe
Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
Wykorzystanie klas i protokołów
Hermetyzacja i kontrola dostępu
Inicjalizacja i sprzątanie
Dziedziczenie
Rozszerzenia
Typy generyczne
Opaque types
Elementy statyczne
Porównywanie obiektów
ARC i zarządzanie pamięcią
Biblioteka standardowa
Kolekcje i ich wykorzystanie
Obsługa wyjątków
Przeciążanie operatorów
Najważniejsze elementy SDK
Swift macros
Programowanie funkcyjne
Pure functions
Referential transparency
Rekurencja
Pattern matching
Funkcje polimorficzne
Funkcje wyższego rzędu
Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying
Wprowadzenie do koncepcji Type classes
Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
Wykorzystanie biblioteki Bow