Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: iOS - podstawy tworzenia aplikacji

Podstawy tworzenia aplikacji na platformie iOS

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:IOS/BASICS

iosswiftxcode

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

24 marca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

23 czerwca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

22 września
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4345 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

iOS - podstawy tworzenia aplikacji

Cele szkolenia

  • Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift

  • Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode

  • Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika

  • Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych

  • Poznanie istotnych elementów SDK


Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS

  • Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę


Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia

  • Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów, spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Język Swift i środowisko Xcode

  • Wprowadzenie do języka Swift

  • Podstawy użycia Xcode

  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu

  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze

  • Debugowanie kodu

  • Zarządzanie zależnościami z wykorzystaniem Swift Package Manager

UIKit - klasyczne budowanie interfejsu

  • View Controllers - użycie, cykl życia, obsługa zdarzeń

  • Interface builder/Storyboards

  • Wykorzystanie podstawowych kontrolek

  • Zarządzanie rozkładem elementów (constraints)

  • Zaawansowane elementy UI m.in. UITableView

  • Programowe budowanie widoków

  • Nawigacja między ekranami

SwiftUI - deklaratywne budowanie interfejsu

  • Typ View jako sposób na tworzenie elementów widoków

  • Cykl życia komponentów

  • Przegląd komponentów wbudowanych

  • Zarządzanie rozkładem z użyciem kontenerów

  • Wyrażenia - if, switch, for

  • PropertyWrappers - zasada działania, tworzenie oraz wykorzystanie w kontekście SwiftUI

  • Bindowanie, reagowanie na zdarzenia oraz obsługa gestów

  • Stylizacja i zapewnianie dostępności

  • Nawigacja między ekranami - metody, dobre praktyki

  • Zarządzanie stanem oraz jego współdzielenie między widokami

  • Implementacja wzorca MVVM

  • Animacje

  • Integracja z UIKit

Komunikacja z backend

  • Praca z kodem asynchronicznym

  • Wykorzystanie URLSession

  • Integracja z REST API

  • Swift OpenApi Generator

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User Defaults

  • Wykorzystanie bazy SQLite

  • Wprowadzenie do Core Data oraz SwiftData

Wybrane elementy SDK

  • Core Location i praca z mapami MapKit i/lub Google Maps

  • Kamera i biblioteka zdjęć

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?

  • Piramida testów

  • Cechy dobrych testów

  • Metryki pokrycia testami

  • Testy jednostkowe z wykorzystaniem XCTest oraz Swift Testing

  • Testy na poziomie UI

  • Test Driven Development

Dystrybucja aplikacji

  • Budowanie i podpisywanie kodu

  • Publikacja w AppStore

  • Udostępnianie wersji testowej

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT