Szkolenie: iOS - podstawy tworzenia aplikacji
Podstawy tworzenia aplikacji na platformie iOS
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:IOS/BASICS
iOS - podstawy tworzenia aplikacji
Cele szkolenia
Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift
Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode
Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych
Poznanie istotnych elementów SDK
Dla kogo?
Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS
Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę
Zalety
Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia
Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów, spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Język Swift i środowisko Xcode
Wprowadzenie do języka Swift
Podstawy użycia Xcode
Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze
Debugowanie kodu
Zarządzanie zależnościami z wykorzystaniem Swift Package Manager
UIKit - klasyczne budowanie interfejsu
View Controllers - użycie, cykl życia, obsługa zdarzeń
Interface builder/Storyboards
Wykorzystanie podstawowych kontrolek
Zarządzanie rozkładem elementów (constraints)
Zaawansowane elementy UI m.in. UITableView
Programowe budowanie widoków
Nawigacja między ekranami
SwiftUI - deklaratywne budowanie interfejsu
Typ View jako sposób na tworzenie elementów widoków
Cykl życia komponentów
Przegląd komponentów wbudowanych
Zarządzanie rozkładem z użyciem kontenerów
Wyrażenia - if, switch, for
PropertyWrappers - zasada działania, tworzenie oraz wykorzystanie w kontekście SwiftUI
Bindowanie, reagowanie na zdarzenia oraz obsługa gestów
Stylizacja i zapewnianie dostępności
Nawigacja między ekranami - metody, dobre praktyki
Zarządzanie stanem oraz jego współdzielenie między widokami
Implementacja wzorca MVVM
Animacje
Integracja z UIKit
Komunikacja z backend
Praca z kodem asynchronicznym
Wykorzystanie URLSession
Integracja z REST API
Swift OpenApi Generator
Utrwalanie i dostęp do danych
User Defaults
Wykorzystanie bazy SQLite
Wprowadzenie do Core Data oraz SwiftData
Wybrane elementy SDK
Core Location i praca z mapami MapKit i/lub Google Maps
Kamera i biblioteka zdjęć
Testowanie
Dlaczego testowanie jest ważne?
Piramida testów
Cechy dobrych testów
Metryki pokrycia testami
Testy jednostkowe z wykorzystaniem XCTest oraz Swift Testing
Testy na poziomie UI
Test Driven Development
Dystrybucja aplikacji
Budowanie i podpisywanie kodu
Publikacja w AppStore
Udostępnianie wersji testowej