Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Flutter w praktyce

Toolkit umożliwiający tworzenie natywnych aplikacji mobilnych, przeznaczonych na wiele platform

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:FLUTTER/INTRO

androidiosdart

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Flutter w praktyce

Cele szkolenia

  • Kompleksowe wprowadzenie do Flutter toolkit i języka Dart

  • Nabycie umiejętności pozwalających na samodzielne tworzenia aplikacji mobilnych

  • Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi oraz standardowym SDK

  • Przedstawienie metod budowania interfejsu użytkownika z użyciem podejścia deklaratywnego/komponentowego


Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych

  • Programiści mobilni, chcący tworzyć aplikacje działające na wielu platformach


Zalety

  • Warsztatowa forma szkolenia

  • Duża ilość przykładów, umożliwiających zrozumienie i efektywne przyswojenie zdobywanej wiedzy

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym

  • Mile widziane doświadczenie w tworzeniu aplikacji webowych i/lub mobilnych


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do języka Dart

  • Podstawy składni

  • Typy bazowe

  • Operatory

  • Instrukcje sterujące

  • Kolekcje

  • Praca z tekstem

  • Funkcje i domknięcia

  • Programowanie obiektowe

  • Obsługa wyjątków

  • Typy generyczne

  • Wsparcie dla asynchroniczności

Podstawy Flutter toolkit

  • Przygotowanie środowiska deweloperskiego

  • Projekt - tworzenie, struktura, budowanie

  • Uruchamianie i debugowanie aplikacji

  • Zarządzanie zależnościami projektu

Interfejs użytkownika

  • Widgets - przegląd wbudowanych komponentów

  • Obsługa zdarzeń i gestów

  • Rozkład elementów widoku oraz tworzenie responsywnego interfejsu

  • Nawigacja między ekranami

  • Wykorzystanie animacji

  • Tworzenie reużywalnych elementów widoku

  • Budowanie złożonych widoków

  • Zmiana wyglądu aplikacji z wykorzystaniem motywów

Praca z danymi i komunikacja z backend

  • Zarządzanie stanem oraz jego efektywne współdzielenie

  • Preferencje użytkownika

  • Praca z systemem plików

  • Utrwalanie danych z wykorzystaniem SQLite

  • Integracja z REST API (komunikacja po HTTP, serializacja/deserializacja obiektów)

  • Wykorzystanie Backend-as-a-Service (BaaS) na przykładzie Firebase

Tworzenie zaawansowanych aplikacji

  • Internacjonalizacja

  • Uruchamianie kodu natywnego

  • Wykorzystanie peryferiów urządzenia

  • Instalowanie dodatkowych pakietów/bibliotek

  • Osadzanie modułów Flutter'a w aplikacjach natywnych

  • Testowanie

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT