Szkolenie: Flutter w praktyce
Toolkit umożliwiający tworzenie natywnych aplikacji mobilnych, przeznaczonych na wiele platform
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:FLUTTER/INTRO
Flutter w praktyce
Cele szkolenia
Kompleksowe wprowadzenie do Flutter toolkit i języka Dart
Nabycie umiejętności pozwalających na samodzielne tworzenia aplikacji mobilnych
Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi oraz standardowym SDK
Przedstawienie metod budowania interfejsu użytkownika z użyciem podejścia deklaratywnego/komponentowego
Dla kogo?
Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych
Programiści mobilni, chcący tworzyć aplikacje działające na wielu platformach
Zalety
Warsztatowa forma szkolenia
Duża ilość przykładów, umożliwiających zrozumienie i efektywne przyswojenie zdobywanej wiedzy
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym
Mile widziane doświadczenie w tworzeniu aplikacji webowych i/lub mobilnych
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do języka Dart
Podstawy składni
Typy bazowe
Operatory
Instrukcje sterujące
Kolekcje
Praca z tekstem
Funkcje i domknięcia
Programowanie obiektowe
Obsługa wyjątków
Typy generyczne
Wsparcie dla asynchroniczności
Podstawy Flutter toolkit
Przygotowanie środowiska deweloperskiego
Projekt - tworzenie, struktura, budowanie
Uruchamianie i debugowanie aplikacji
Zarządzanie zależnościami projektu
Interfejs użytkownika
Widgets - przegląd wbudowanych komponentów
Obsługa zdarzeń i gestów
Rozkład elementów widoku oraz tworzenie responsywnego interfejsu
Nawigacja między ekranami
Wykorzystanie animacji
Tworzenie reużywalnych elementów widoku
Budowanie złożonych widoków
Zmiana wyglądu aplikacji z wykorzystaniem motywów
Praca z danymi i komunikacja z backend
Zarządzanie stanem oraz jego efektywne współdzielenie
Preferencje użytkownika
Praca z systemem plików
Utrwalanie danych z wykorzystaniem SQLite
Integracja z REST API (komunikacja po HTTP, serializacja/deserializacja obiektów)
Wykorzystanie Backend-as-a-Service (BaaS) na przykładzie Firebase
Tworzenie zaawansowanych aplikacji
Internacjonalizacja
Uruchamianie kodu natywnego
Wykorzystanie peryferiów urządzenia
Instalowanie dodatkowych pakietów/bibliotek
Osadzanie modułów Flutter'a w aplikacjach natywnych
Testowanie