Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Analiza biznesowa w praktyce

Szkolenie "Analiza biznesowa w praktyce" to intensywne zajęcia wprowadzające uczestnika w świat analizy biznesowej. Program obejmuje standardowy obszar analizy biznesowej bazujący na BABOK - Business Analysis Body of Knowledge - wzbogacony o aspekty praktyczne i wnioski z kilkunastoletniego doświadczenia trenera w branży IT.

5445 PLN+23% VAT (6697 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:BA/PRCT

qualityrequirements

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

2 grudnia
Termin gwarantowanyTrwają zapisy na szkolenieOferta specjalna

Trener:

Karolina Zmitrowicz

Cena:

5445 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

3 marca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Bartłomiej Schmidt

Cena:

5445 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Analiza biznesowa w praktyce

Cele szkolenia

  • Poznanie kluczowych czynności analizy biznesowej oraz ich produktów pracy, stosowanych i popularnych w branży narzędzi oraz technik analitycznych

  • Nabycie umiejętności planowania i organizacji procesów analitycznych w projektach

  • Nabycie umiejętności niezbędnych do realizacji pełnego procesu analizy biznesowej - od określenia problemu biznesowego i potrzeb biznesowych, przez pozyskiwanie wymagań, opracowanie koncepcji rozwiązań, po specyfikację rozwiązania oraz jego walidację


Dla kogo?

  • Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktu, właścicieli biznesowych

  • Przedstawicieli biznesu odpowiedzialnych za opracowanie potrzeb biznesowych

  • Inżynierów oprogramowania i systemów

  • Osób planujących rozwój kariery zawodowej w kierunku inżynierii wymagań, w tym analizy systemowej/biznesowej

  • Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania

  • Menadżerów IT i konsultanci zarządzania, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i podstawowe zrozumienie obszaru inżynierii wymagań


Zalety

  • Warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktyczne umiejętności potrzebne w pracy analityka biznesowego

  • Warsztaty zaprojektowane są w oparciu o symulację przedsięwzięcia biznesowego, co umożliwia uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej, bazując na realistycznym przykładzie problemu biznesowego

  • Zajęcia prowadzone są przy użyciu jednego z wiodących na rynku narzędzi CASE - Enterprise Architect, oraz narzędzia do wizualizacji MIRO

  • W wyniku szkolenia "Analiza biznesowa w praktyce" uczestnik otrzymuje wypracowany samodzielnie model procesów analitycznych, którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych


Wymagania

  • Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego

  • Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych

  • Szkolenie Analiza biznesowa w praktyce w części warsztatowej realizowane jest przy użyciu narzędzi CASE (Enterprise Architect lub inne). Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami tego narzędzia


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do analizy biznesowej

  • Analiza biznesowa – czym jest i czym się zajmuje

  • Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie

  • Definicja i klasyfikacja wymagań

Analiza strategiczna

  • Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji

  • Cele i potrzeby biznesowe

  • Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach

  • Opis działania organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN)

  • Identyfikacja zmiany - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka

  • Uzasadnienie biznesowe – podstawowe zasady tworzenia business case

Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań

  • Źródła wymagań

  • Techniki pozyskiwania wymagań

  • Opracowanie pozyskanych informacji

Analiza i specyfikacja wymagań

  • Organizacja wymagań - architektura informacji

  • Priorytetyzacja wymagań

  • Powiązania i zależności

  • Kontrola jakości - zastosowanie kryteriów jakości, standardów, przeglądów

Projektowanie rozwiązania

  • Koncepcja (wizja) rozwiązania

  • Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie)

  • Weryfikacja i walidacja

Ocena rozwiązania

  • Różne aspekty oceny rozwiązania

  • Ocena rozwiązania pod kątem dostarczonej wartości biznesowej

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów - budowa ram procesu dla prac analitycznych

  • Dobre praktyki i listy kontrolne

Autorem szkolenia jest Karolina Zmitrowicz

Doświadczona inżynier wymagań i menedżer jakości, aktywnie działająca na rzecz promowania kultury jakości w IT. Karolina pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarach inżynierii wymagań, analizy biznesowej i zarządzania jakością, pomagając klientom usprawnić ich działania oraz procesy wytwórcze w celu osiągnięcia lepszych wyników biznesowych. W pracy łączy biznes i IT wykorzystując różnorodne doświadczenia oraz wiedzę zdobytą w różnych obszarach działalności - od testowania, przez analizę, po…

Podobne szkolenia