Trwają zapisy do grupy

Analiza biznesowa - modelowanie i prototypy

Analiza biznesowa jest łącznikiem pomiędzy tymi którzy mają cel biznesowy, potrzebę, problem a tymi którzy mogą dostarczyć rozwiązanie, które ten cel zrealizuje, zaspokoi potrzebę lub rozwiąże dany problem. Inaczej mówiąc zadaniem analizy biznesowej jest stworzenie rozwiązania które odpowiada potrzebom i celom biznesowym, dlatego bardzo ważne jest ich odpowiednie zidentyfikowanie i określenie wymagań dla tego rozwiązania. Dążenie do tworzenia coraz lepszych produktów cyfrowych powoduje wzrost popularności projektowania zorientowanego na użytkownika. W pracy analityka biznesowego istotna staje się więc znajomość tego podejścia. Dlatego program szkolenia "Analiza biznesowa - modelowanie i prototypowanie produktów cyfrowych", obejmuje także tę tematykę obok innych zagadnień tradycyjne uznawanych za istotne do skutecznej pracy jako analityk biznesowy.

3350 PLN+23% VAT (4120 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:BA/ELUX

qualitybusiness-analysisrequirements

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

16 września
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Bartłomiej Schmidt

Cena:

3350 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

2 grudnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Bartłomiej Schmidt

Cena:

3350 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

Analiza biznesowa - modelowanie i prototypy

Cele szkolenia

  • Poznanie technik analizy biznesowej
  • Nabycie umiejętności prototypowania i stosowania zasad projektowania zorientowanego na użytkownika
  • Nabycie umiejętności identyfikowania potrzeb użytkownika i formułowania wymagań, przede wszystkim w postaci user stories

Dla kogo?

  • Szkolenie "Analiza biznesowa - modelowanie i prototypowanie produktów cyfrowych" skierowane jest do analityków biznesowych i osób zainteresowanych rozwojem kariery zawodowej w tym kierunku

Zalety

  • Szkolenie "Analiza biznesowa - modelowanie i prototypowanie produktów cyfrowych" nastawione jest przede wszystkim na nabywanie umiejętności potrzebnych w pracy analityka biznesowego
  • Program szkolenia oparty jest na BABOK - Business Analysis Body of Knowledge
  • Szkolenie składa się w większości z ćwiczeń praktycznych i dyskusji, ćwiczenia stanowią symulacje typowych zadań realizowanych przez analityków biznesowych
  • Szkolenie pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności w obszarze User Experience Design
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Wymagania

  • Podstawowa znajomość procesu wytwarzania produktów informatycznych

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Analiza biznesowa - definicja i najważniejsze pojęcia

  • Czym jest analiza biznesowa?
  • Podstawowe pojęcia np. potrzeba biznesowa, cele biznesowe, rozwiązanie
  • Wymagania - czym są i ich klasyfikacja
  • Agile i Waterfall - główne grupy metodyk zarządzania projektami
  • Zadanie praktyczne

Kompetencje i zadania analityka biznesowego

  • Zadanie praktyczne
  • Dyskusja nad zadaniem
  • Omówienie kompetencji istotnych w pracy analityka biznesowego

Inżynieria wymagań

  • Metody pozyskiwania wymagań
  • Sposoby formułowania wymagań (od "Worda" po User Stories)
  • Zadanie praktyczne - pozyskiwanie wymagań
  • Zadanie praktyczne - dokumentacja wymagań (np. User Stories, UML, BPMN)

Modelowanie

  • Czym jest model?
  • Metoda abstrakcji - klasa, obiekt itp.
  • Notacja UML
  • Notacja BPMN
  • Podstawy Enterprise Architect
  • Zadanie praktyczne

Projektowanie zorientowane na użytkownika (HCD) i protopowanie

  • Definicja i najważniejsze pojęcia
  • Omówienie dobrych praktyk (np. Heurystyki Nielsena)
  • Techniki HCD (np. Persony, Storyboards, User Journey Maps)
  • Zasady prototypowania
  • Narzędzie do prototypowania
  • Tworzenie prototypu - zadanie praktyczne
  • Analiza heurystyczna stworzonych prototypów - zadanie praktyczne

Kontrola jakości oprogramowania (Quality Assurance (QA))

  • Walidacja a testy
  • Rodzaje testów
  • Metody testów
  • Scenariusze testów i test casy

Autorem szkolenia jest Bartłomiej Schmidt

Od 2007 roku pracuje w branży IT. Moją pasją jest łączenie kreatywności i analizy w tworzeniu nowych rozwiązań. Zrealizowałem ponad 20 projektów, w których pełniłem różne role testera, kierownika projektów oraz analityka biznesowego. Projekty te miało zarówno na celu modyfikacje istniejących rozwiązań jak i tworzenia zupełnie nowych aplikacji, ich skala tez była zróżnicowana od małych trwających 1-2 miesiące i angażujące niewielki zespół do dużych 2-3 letnich, gdzie zespół projektowy składał się…