Szkolenie: Programowanie w języku C++
Wprowadzenie do programowania w języku C++
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:CPP/F
Programowanie w języku C++
Cele szkolenia
Poznanie języka C++ i jego biblioteki standardowej
Zrozumienie zasad programowania obiektowego oraz poprawnego tworzenia aplikacji składających się z wielu modułów
Poznanie niezbędnych narzędzi pracy programisty języka C++
Dla kogo?
Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać język C++ oraz programowanie obiektowe
Zalety
Szkolenie oparte jest o najnowszy standard języka C++
Podczas warsztatów uczestnicy zastosują w praktyce poznane elementy języka C++
Efektem szkolenia jest przygotowanie wielomodułowej aplikacji wraz ze środowiskiem do jej budowania i debugowania
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność obsługi komputera
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Podstawowe wiadomości na temat języka C++
Pojęcie instrukcji, stałych, zmiennych, tablic i funkcji
Środowisko programisty
Kompilator i preprocesor
Program make
Debugger i jego rola
Podstawy programowania obiektowego
Pojęcie klasy
Pliki nagłówkowe
Typy danych, operatory i wyrażenia
Stałe i zmienne
Pojęcie wskaźnika i referencji
Typ logiczny
Typy wyliczeniowe, tablicowe
Operatory arytmetyczne, relacyjne, logiczne, bitowe
Operator przypisania, warunkowy
Inteligentne wskaźniki
Przestrzenie nazw
Klasy std::string, std::array i std::vector
Instrukcje sterujące działaniem programu
Instrukcje warunkowe
Pętle
Podstawowe struktury danych
Wektor i lista
Mapa
Iteratory
Operacje na elementach
Funkcje
Deklaracje
Rekurencja
Przeciążanie funkcji
Wzorce funkcji
Funkcje anonimowe (lambda)
Obsługa wyjątków
Obsługa błędów za pomocą mechanizmu wyjątków
Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków
Programowanie obiektowe
Pojęcie klasy
Składowe klasy, metody
Konstruktor i destruktor
Inicjowanie, przypisywanie i niszczenie instancji klas
Konstruktor kopiujący
Semantyka przenoszenia, konstruktor przenoszący
Klasy pochodne, dziedziczenie
Metody wirtualne, polimorfizm
Przeciążanie operatorów
Operatory arytmetyczne i logiczne
Operatory porównania
Operator indeksowania
Przekształcenia typów
Operatory rzutowania typów
Szablony funkcji i klas
Szablony a makra
Parametry szablonów
Generyczne algorytmy biblioteki standardowej
Obsługa wejścia/wyjścia
Strumienie
Manipulatory
Formatowanie danych
Obsługa plików
Elementy biblioteki STL
Tablice i wektory
Listy i kolejki
Zbiory
Mapy i multimapy
Iteratory
Algorytmy
Obiekty funkcyjne i wyrażenia lambda
Tworzenie i wykorzystanie bibliotek
Budowanie i dystrybucja biblioteki
Dołączanie bibliotek do aplikacji