Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++

Zapoznanie i przećwiczenie dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:CPP/OOBP

oop

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++

Cele szkolenia

  • Poznanie zasad SOLID

  • Poznanie wybranych wzorców GRASP

  • Poznanie wybranych wzorców Bandy Czworga (Gang of Four)

  • Przećwiczenie wybranych idiomów programowania w C++


Dla kogo?

  • Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++


Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Uczestnicy muszą posiadać umiejętność programowania w języku C++


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Zasady SOLID

  • Zasada jednej odpowiedzialności (The Single Responsibility Principle)

  • Zasada otwarte/zamknięte (The Open/Closed Principle)

  • Zasada podstawienia Liskov (The Liskov Substitution Principle)

  • Zasada segregacji interfejsów (The Interface Segregation Principle)

  • Zasada odwrócenia zależności (The Dependency Inversion Principle)

Wzorce Bandy Czworga (GoF)

  • Wzorce konstrukcyjne

  • Wzorce strukturalne

  • Wzorce behawioralne

Wzorce GRASP

  • Low Coupling, High Cohesion

  • Information Expert, Creator, Controller

  • Polymorphism, Pure Fabrication

  • Indirection, Protected Variations

  • Warsztaty problemowe

Idiomy programowania w C++

  • Zarządzanie zasobami

  • Zarządzanie pamięcią

  • Optymalizacja pamięci i przetwarzania

  • Typy i bezpieczeństwo typów

  • Konstrukcja i inicjalizacja

  • Polimorfizm