Szkolenie: Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++
Zapoznanie i przećwiczenie dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:CPP/OOBP
Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++
Cele szkolenia
Poznanie zasad SOLID
Poznanie wybranych wzorców GRASP
Poznanie wybranych wzorców Bandy Czworga (Gang of Four)
Przećwiczenie wybranych idiomów programowania w C++
Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++
Zalety
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Uczestnicy muszą posiadać umiejętność programowania w języku C++
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Zasady SOLID
Zasada jednej odpowiedzialności (The Single Responsibility Principle)
Zasada otwarte/zamknięte (The Open/Closed Principle)
Zasada podstawienia Liskov (The Liskov Substitution Principle)
Zasada segregacji interfejsów (The Interface Segregation Principle)
Zasada odwrócenia zależności (The Dependency Inversion Principle)
Wzorce Bandy Czworga (GoF)
Wzorce konstrukcyjne
Wzorce strukturalne
Wzorce behawioralne
Wzorce GRASP
Low Coupling, High Cohesion
Information Expert, Creator, Controller
Polymorphism, Pure Fabrication
Indirection, Protected Variations
Warsztaty problemowe
Idiomy programowania w C++
Zarządzanie zasobami
Zarządzanie pamięcią
Optymalizacja pamięci i przetwarzania
Typy i bezpieczeństwo typów
Konstrukcja i inicjalizacja
Polimorfizm