Szkolenie: Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy
Uczestnicy szkolenia "Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy" nauczą się tworzyć interfejsy użytkownika na platformie QtQuick.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:QTQUICK-BEG
Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy
Cele szkolenia
Nauka tworzenia interfejsy użytkownika w QML/QtQuick z przeznaczeniem do systemów wbudowanych, mobilnych lub biurkowych
Poznanie środowiska Qt Quick Designer i nauka tworzenia interfejsów użytkownika zawierających elementy statyczne i animowane
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do programistów i projektantów interfejsów użytkownika
Zalety
Szkolenie pozwala w bardzo praktyczny sposób zapoznać się z deklaratywnym tworzeniem interfejsów użytkownika
Prawie całe szkolenie odbywa się w formie warsztatu, gdzie uczestnicy na bieżąco wypróbowują poznane techniki
Szkolenie zostało opracowane przez praktyka z wieloletnim stażem - specjalistę od środowiska Qt i Qt Quick
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Od uczestników wymaga się podstawowej umiejętności programowania. Znajomość języka JavaScript będzie dodatkowym atutem
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
QML i Qt Quick
Czym jest Qt Quick?
Czym jest QML?
Prototypowanie Qt Quick
Struktura dokumentu
Wiązanie wyrażeń
Właściwości, sygnały i sloty
Podstawowe zagadnienia
Geometria
Przekształcenia
Obsługa myszy
Wyświetlanie grafiki
Wprowadzanie tekstu
Cykl życia obiektów
Pozycjonowanie obiektów
Kotwice
Pozycjonery
Layouty
Animacje
Deklarowane
Generatory wartości właściwości
Interpolacja zmiany wartości właściwości
Modelowanie oparte o stany
Stany
Przejścia
Komponenty
Podział na dokumenty
Element Component
Tworzenie i usuwanie instancji komponentów
Ładowanie elementów na żądanie
Powielanie elementów
Efekty graficzne
Kontrolki
Podstawowe elementy
Okno aplikacji
Projektowanie w oparciu o strony
Stylizacja kontrolek
QtQuick Designer
Formularze QML
Interakcja z C++/Qt
Podstawy meta-obiektów w Qt
Eksportowanie obiektów C++ do QML