Szkolenie: Programowanie .NET - kurs podstawowy
Podczas szkolenia "Programowanie .NET - kurs podstawowy" nauczą się podstaw programowania w C# na platformie .NET.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:NET/F
Programowanie .NET - kurs podstawowy
Cele szkolenia
Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia oprogramowania w języku C# na platformie .NET
Tworzenie rozwiązań programistycznych w języku C#
Zapoznanie z platformą programistyczną .NET
Zaznajomienie z paradygmatem programowania obiektowego
Dla kogo?
Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać podstawy środowiska .NET, języka C# i programowania obiektowego, niezależnie od poziomu doświadczenia oraz znajomości poszczególnych języków programowania
Zalety
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza dotycząca programowania w dowolnym języku
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Architektura platformy .NET
Elementy składowe platformy .NET
Środowisko uruchomieniowe CLR
Język pośredni CIL
Kompilacja i uruchamianie programów w .NET
Język zarządzany C#
Centralne repozytorium współdzielonych bibliotek GAC
Zintegrowane środowisko programistyczne Visual Studio
Typy i struktura projektów
Tworzenie i zarządzanie projektami
Logiczna i fizyczna struktura rozwiązań
Wybrane narzędzia środowiska Visual Studio
Debugowanie aplikacji
Inne środowiska programistyczne dla .NET
Podstawy programowania w C#
Klasy, metody, pola, właściwości
Podstawowe operatory i składnia języka
Zapoznanie z zakresami widoczności
Przekazywanie parametrów do metod
Parametry opcjonalne i nazwane
Metoda main i argumenty wywołania programu
Podstawowa obsługa standardowego wejścia/wyjścia
Instrukcje warunkowe
Pętle sterujące
Instrukcje break i continue
Komentarze
Typy danych
Podział typów w języku C#
Struktury a klasy
Struktury
Klasy
Typ Object
Klasy i obiekty
Słowo kluczowe var
Tablice i Kolekcje
Tablice
Tablice wielowymiarowe
Używanie tablic
Kolekcje
Podstawowe rodzaje kolekcji
Używanie kolekcji
Podstawowe operacje na kolekcjach
Obiekty i programowanie obiektowe w C#
Programowanie obiektowe - wprowadzenie, filary
Interfejsy
Klasy abstrakcyjne
Dziedziczenie
Polimorfizm
Słowo kluczowe override
Słowo kluczowe virtual
Słowo kluczowe sealed
Enkapsulacja i zakres widoczności
Klasy statyczne
Metody statyczne
Konstruktory i składowe odziedziczone
Porównywanie obiektów i ich zawartości
Przekazywanie, konwersja i rzutowanie obiektów, boxing
Operatory rzutowania
Definiowanie operatorów
Zdarzenia
Delegaty
Metody anonimowe
Wyrażenia lambda
Klasy anonimowe
Zarządzanie cyklem życia obiektów
Typy generyczne
Czym są typy generyczne?
Podstawowe typy i kolekcje generyczne
Używanie typów generycznych
Deklarowanie własnych typów generycznych
Obsługa wyjątków
Czym są i jak działają wyjątki?
Obsługa sytuacji wyjątkowych
Ważniejsze typy wyjątków
Tworzenie własnych typów wyjątków
Operacje tekstowe
Ciągi znaków i operacje na nich
Formatowanie napisów
Podstawy wyrażeń regularnych
Internacjonalizacja i lokalizacja
Obsługa wejścia/wyjścia
Czym są strumienie?
Rodzaje strumieni
Używanie strumieni
Kodowanie znaków
Dostęp do plików
Podstawowe informacje o serializacji danych, typy serializacji
Inne aspekty programowania w C#
Podstawowe informacje o LINQ, LINQ to objects
Podstawy diagnostyki i logowania, dziennik zdarzeń, liczniki wydajności
Podstawowe informacje na temat refleksji
Kod niezarządzany, typy dynamiczne