Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Przygotowanie do uzyskania certyfikatu OCP Java Developer

Najpopularniejszy i uznany na rynku certyfikat dla programistów Java

3950 PLN+23% VAT (4858 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:OCPJD

ocpjd

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

9 grudnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Andrzejewski

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Przygotowanie do uzyskania certyfikatu OCP Java Developer

Cele szkolenia

  • Nabycie wiedzy i umiejętności programowania w języku Java w stopniu pozwalającym na przystąpienie do egzaminu uprawniającego do otrzymania certyfikatu OCPJD

  • Szczegółowe przedstawienie (zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej) zagadnień obejmowanych przez egzamin, zwracając jednocześnie uwagę uczestników na specyficzne aspekty poszczególnych elementów języka Java


Dla kogo?

  • Osoby chcące przystąpić do egzaminu Oracle Certified Professional

  • Osoby chcące usystematyzować wiedzę w zakresie programowania w języku Java


Zalety

  • Szkolenie jest stale uaktualniane do pojawiających się kolejnych wersji języka w oparciu o wymagania najnowszych wersji certyfikatów

  • W trakcie kursu uczestnicy przyglądają się specyficznym aspektom języka zawartym w egzaminach, poznają przykładowe pytania i realizują próbne testy cząstkowe i całościowe

  • Szkolenie jest prowadzone przez trenerów, którzy uzyskali certyfikat OCPJD i wiedzą jak się do niego przygotować

  • Oprócz przygotowania do egzaminu szkolenie pomaga usystematyzować wiedzę dla programistów Java oraz może być sposobem na migrację do Javy z innego języka programowania


Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest umiejętność programowania w stopniu podstawowym w dowolnym obiektowym języku


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie

  • Podstawowe informacje o certyfikacie OCP Java Developer

  • Podejście do egzaminu - formalności

  • Zasoby internetowe

Podstawy języka Java

  • Struktura klas, interfejsów i ich komponentów

  • Wykonywalne klasy Java, metoda main()

  • Pakiety, importowanie klas, import statyczny

  • Zakres widoczności, modyfikatory

Typy danych

  • Deklaracja i inicjalizacja zmiennych, identyfikatory

  • Zmienne typów prostych, tablicowych, wyliczeniowych, klasy opakowujące

  • Zmienne typów obiektowych, referencje do obiektów

  • Operatory przypisania, arytmetyczne, logiczne, priorytet operatorów

Instrukcje sterujące wykonaniem programu

  • Instrukcje warunkowe: if, else, switch

  • Switch jako wyrażenie

  • Pattern matching

  • Pętle for, for-each, while, do-while

  • Instrukcje break, continue, wykorzystanie etykiet

Operacje na tablicach

  • Tablice obiektów, deklaracja, alokacja, inicjalizacja

  • Tablice wielowymiarowe

Pola, metody i enkapsulacja

  • Zasięg zmiennych

  • Zmienne składowe obiektu i klasy (pola)

  • Deklaracja metod, parametry, wartość zwracana

  • Przekazywanie argumentów do metod

  • Przeładowanie metod (overload)

  • Konstruktory, bloki inicjalizacyjne

  • Cykl życia obiektu

  • Enkapsulacja

Dziedziczenie

  • Dziedziczenie z użyciem klas i interfejsów

  • Dziedziczenie a zakres widoczności

  • Dziedziczenie a przypisania, operator instanceof

  • Używanie konstruktorów i metod nadklasy

  • Polimorfizm, rzutowanie, overload a override

Wyjątki i asercje

  • Koncepcja sytuacji wyjątkowych w Java

  • Typy sytuacji wyjątkowych (klasy Exception, RuntimeException, Error)

  • Obsługa wyjątków (klauzule try, catch, multi-catch, finally, try-with-resources)

  • Przegląd wybranych wyjątków

  • Tworzenie zasobów auto-closeable

  • Wykorzystanie asercji

Praca z podstawowymi klasami z JDK

  • Klasa String, StringBuffer, StringBuilder

  • Operacje na napisach, równość napisów

  • Interfejs List, klasa ArrayList

Zaawansowane pojęcia związane z klasami

  • Użycie klas: static inner class, local class, nested class, anonymous inner class

  • Użycie typu enum

  • Sealing classes

  • Records

  • Tworzenie i używanie wyrażeń lambda

  • Podstawowe wzorce projektowe

Kolekcje oraz typy generyczne

  • Tworzenie i wykorzystywanie klas ArrayList, TreeSet, TreeMap, ArrayDeque

  • Wykorzystanie interfejsów java.util.Comparator i java.lang.Comparable

  • Koncepcja strumieni w kontekście kolekcji

  • Tworzenie i wykorzystywanie typów generycznych

Interfejsy funkcyjne oraz Stream API

  • Wyrażenie lambda

  • Przegląd interfejsów funkcyjnych w pakiecie java.util.function

  • Wersje interfejsów funkcjonalnych dla typów prostych

  • Wykorzystanie strumieni

  • Wyszukiwanie danych przy użyciu metod findFirst(), findAny(), anyMatch(), allMatch(), noneMatch()

  • Sortowanie danych

  • Użycie metod z klasy Collectors

  • Wykorzystanie klasy Optional

Zagadnienia związane z Date/Time API

  • Użycie klas LocalDate, LocalTime, LocalDateTime, Instant, Period i Duration

  • Zarządzanie kodem obsługującym różne strefy czasowe

  • Formatowanie dat

Obsługa Wejścia/Wyjścia

  • Koncepcja strumieni w Java

  • Rodzaje strumieni

  • Strumienie Binarne (InputStream, OuputStream i pochodne)

  • Strumienie Znakowe (Reader, Writer i pochodne)

  • Zagadnienia kodowania w strumieniach znakowych

  • Łączenie strumieni

  • Strumienie skojarzone z plikami oraz interakcja z systemem plików klasy (File, RandomAccessFile, FileOutputStream,FileInputStream)

  • Interfejs Serializable

  • Serializacja obiektów do strumieni (ObjectOutputStream,ObjectInputStream)

  • Modyfikacja domyślnej serializacji

  • Standardowe wejście/wyjście

  • Przykłady strumieni specjalizowanych

File I/O z NIO.2

  • Operowanie na ścieżkach do plików i katalogów z użyciem klasy Path

  • Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie plików z użyciem klasy Files

  • Rekurencyjna nawigacja po drzewie katalogów

  • Odczyt i zmiana atrybutów plików i katalogów

  • Znajdowanie plików przy użyciu klasy PathMatcher

Podstawy JDBC

  • Rejestracja sterownika

  • Wykonywanie zapytań

  • Transakcje

  • Projektowanie warstwy dostępu do danych

Wydajność i zarządzanie zasobami

  • Struktura pamięci

  • Metoda finalize i Garbage Collector

  • Monitorowanie zasobów wirtualnej maszyny

Programowanie aplikacji wielowątkowych

  • Konstrukcja wątków w Javie (Runnable i Thread)

  • Cykl życia wątku

  • Scheduler (zasada działania i priorytety)

  • Metody yield, join, sleep

  • Grupy wątków

  • Zagadnienia synchronizacji (wait, notify, notifyAll, zakleszczenie, zagłodzenie)

  • Klasy pakietu java.util.concurrent

  • Wykonawcy i pule

  • Fork/Join

  • Praca z Parallel streams

Internacjonalizacja i lokalizacja aplikacji

  • Odczyt i zmiana ustawień językowych

  • Tworzenie pakietów zasobów dla poszczególnych języków

  • Ładowanie i używanie zasobów językowych w aplikacji

  • Formatowanie danych z użyciem NumberFormat, DateFormat

Moduły Java

  • Java Platform Module System

  • Architektura modułów

  • Deskryptor modułu

  • Usługi

Przykładowy test końcowy

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT