Szkolenie: Programowanie w języku Go
Podczas szkolenia uczestnicy poznają Go, czyli nowoczesny, bezpieczny i bardzo wydajny język programowania, ogólnego przeznaczenia. Go doskonale sprawdza się w zastosowaniach sieciowcyh, aplikacjach serwerowych, budowie mikro-serwisów jak i programów linii poleceń.
2805 PLN+23% VAT (3450 PLN brutto / 1 os.)Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:GO/PROG
Programowanie w języku Go
Cele szkolenia
Gruntowne wprowadzenie do składni i przedstawienie najważniejszych idiomów języka Go
Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
Programowanie współbieżne w GO
Poznanie najważniejszych modułów biblioteki standardowej
Dla kogo?
Programistów chcących kompleksowo poznać język Go, poszerzyć posiadane umiejętności, a także poprawić wydajność i bezpieczeństwo wytwarzanego oprogramowania
Zalety
Szkolenie opiera się na tworzeniu funkcjonalnego kodu
Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
Wymagania
Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Spojrzenie na Go
Najważniejsze cechy języka
Składnia
Struktura programu
Go playground
Środowisko programistyczne
Instalacja narzędzi
Komenda go
Formatowanie kodu
Konfiguracja IDE
Uruchamianie oraz kompilacja
Podstawowe typy danych
Wartość zero
Literały
Typy numeryczne oraz bool
Stringi oraz runy
Deklaracja var
Deklaracja const
Typy złożone
Typy tablicowe - array, slice
Ciągi znaków lub bajtów - string, rune, bytes
Mapy
Struktury
Struktury kontrolne
Bloki i przysłonięcie zmiennych
If-else
Pętla for na cztery sposoby
Switch
Goto
Funkcje
Definicja i wywołanie funkcji
Przyjmowanie dowolnej ilości argumentów
Zwracanie wielu wartości
Funkcje jako wartość
Domknięcie
Odroczenie wykonania - defer
Wskaźniki
Przekazywanie przez wartość
Nie taki wskaźnik straszny
Przekazywanie modyfikowalnych parametrów
Map i slice jako wskaźniki
Wartość zero a brak wartości - nil
Metody oraz interfejsy
Deklaracja typów
Metody
Odbiornik metody - receiver
Zagnieżdżanie
Czy to nie jest dziedziczenie
Interfejsy
Obsługa błędów
Jak Go obsługuje błędy
Error to interfejs
Czy stringi są dobre jako błędy
Defer
Nie panikuj - panic
Pakiety oraz moduły
Czym jest moduł - go.mod
Tworzenie pakietów
Praca z pakietami
Workspace
Współbieżność
Go routines
Zwracanie wartości
Channels
Select
Synchronizacja
Wyścig - race checker
Biblioteka standardowa
Io
Json
Net/http
Flag
Log