Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych

Podczas szkolenia "OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych" uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych.

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:OL3

wfsweb-mappinggeodata

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych

Cele szkolenia

  • Zapoznanie uczestników z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych z wykorzystaniem biblioteki OpenLayers3


Dla kogo?

  • Szkolenie skierowane jest do deweloperów chcących zdobyć wiedzę z zakresu tworzenia interaktywnych webowych systemów informacji geograficznej (GIS)

  • Nauka tworzenia interaktywnej mapy oraz integrowania jej z innymi technologiami webowymi

  • Poznanie jak przygotować dane przestrzenne, które można dodawać do mapy w sposób statyczny lub dynamiczny

  • Nauka manipulowania sposobem interakcji użytkownika z mapą oraz zakresem wyświetlanych informacji

  • Zdobycie wiedzy umożliwiającej samodzielne tworzenie aplikacji webowych w postaci interaktywnych map


Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu JavaScript oraz tworzenia aplikacji webowych

  • Zrozumienie omawianych zagadnień ułatwi podstawowa znajomość zagadnień związanych z GIS oraz znajomość poprzednich wersji OpenLayers


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do GIS i WebGIS

Porównanie z OpenLayers 2 - kierunki rozwoju

Instalacja OpenLayers 3 w środowisku webowym

Programowanie z OpenLayers 3 - programowanie zorientowane obiektowo, struktura kodu, debug

Mapa

  • Składnia i właściwości

  • Metody

  • Zdarzenia

  • Renderery (Canvas, WebGL, DOM)

Widok

  • Składnia i właściwości

  • Metody i zdarzenia

  • Zarządzanie widokiem

Interakcje

  • Hierarchia

  • Zarządzanie i konfiguracja

  • Przykłady interakcji (DragAndDrop, DragBox, DragPan, DragRotate, Draw, Modify, Select, KeyboardZoom itp.)

Kontrolki

  • Hierarchia

  • Dodawanie kontrolek do mapy

  • Przykłady kontrolek (Zoom, Rotate, MousePosition, ScaleLine, ZoomSlider, Attribution, OverviewMap itp.)

  • Tworzenie własnych kontrolek - rozszerzanie klasy ol.control.Control

Animacje

  • Metody

  • Przykłady wykorzystania

  • Dodawanie animacji do mapy

Omówienie źródeł danych

  • Hierarchia i formaty

  • Omówienie klas podstawowych StaticVector (GeoJSON, GPX, GML, OSMXML itp.), ServerVector

  • Komercyjne i darmowe warstwy bazowe (Google, Bing, ESRI, OSM, MapQuest i inne)

  • Usługi przestrzenne WMS i WFS

  • Sposoby i strategie ładowania danych

Sposoby i strategie ładowania danych

  • Hierarchia i typy

  • Składnia i konfiguracja

  • Metody i zdarzenia

  • Dodawanie warstw do mapy

  • Warstwy bazowe i overlay

  • Warstwy rastrowe

  • Warstwy wektorowe

  • Zarządzanie warstwami: kontrola kolejności, grupowanie, wizualizacja w zależności od skali itp

  • Obsługa układów współrzędnych

Łączenie komponentów w jedną całość - budowa interaktywnej mapy

  • Tworzenie mapy

  • Dodawanie warstw i ładowanie danych

  • Definiowanie interakcji

  • Definiowanie kontrolek

  • Tworzenie i edycja obiektów

  • Optymalizacja