Trwają zapisy do grupy
Process i Design Level Event Storming
Podczas szkolenia dowiesz się jak wykorzystać technikę Event Storming w celu lepszego zrozumienia wymagań i identyfikacji ryzyk. Podczas szkolenia nauczysz się w jaki sposób "przetłumaczyć" wynik sesji Event Stormingowej na kod.
2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Poziom zaawansowania:
Kod kursu:EVENTSTORMING/PLDL
Process i Design Level Event Storming
Cele szkolenia
- Zapoznanie się z techniką Event Storming
Dla kogo?
- Programistów języków obiektowych (podczas szkolenia wykorzystywany jest język Java)
Zalety
- Szkolenie "Process i Design Level Event Storming" ma charakter warsztatów przeznaczonych dla programistów
- Nauczysz się nie tylko czym jest Event Storming, ale również jakie są jego ograniczenia
- Dowiesz się, w którym momencie należy rozpocząć implementację oraz jak testować ją w taki sposób aby zwiększyć jakość kodu u ułatwić sobie jego utrzymanie w przyszłości
Wymagania
- Bardzo dobra znajomość programowania obiektowego
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Wprowadzenie do Event Storming
- Czym jest zdarzenie
- Rodzaje zdarzeń
- Czym jest Event Storming
- Rodzaje sesji Event Storming
Jak zorganizować sesję Event Storming
- Co jest niezbędne
- Offline vs. Online
- Organizacja sesji
- Cel sesji
- Uczestnicy
- Różnice pomiędzy Process Level, a Design Level
Facylitator
- Kim jest facilitator
- Zadania facilitatora
- Jak pomagać grupie
- Jak zadbać o dynamikę sesji
- Jak zadbać o jakość dyskusji
Praca z domeną szkoleniową
- Wprowadzenie do domeny
- Wprowadzanie notacji
- Definiowanie zdarzeń
- Oś czasu i hot spoty
Wzbogacanie zdobytej wiedzy
- Command
- Read model
- Aktorzy i serwisy zewnętrzne
- Dane i niezmienni
- Polityki
Event Storming, a implementacja
- Data Model vs. Domain Model
- Command Query Separation
- Przegląd architektur
- Domain-Driven Design
- Jak "przetłumaczyć" kartki na kod
- Testowanie
Pułapki
- Złe praktyki
- Niebezpieczeństwa i problemy