Trener
Tomasz Trzciński
Kieruję pracami zespołu zajmującego się widzeniem maszynowym CVLab na Politechnice Warszawskiej. Jestem również członkiem zespołu uczenia maszynowego GMUM na Uniwersytecie Jagiellońskim. Stanąłem na czele grupy Computer Vision w nowotworzonym centrum sztucznej inteligencji IDEAS NCBR. Stopień doktora habilitowanego uzyskałem na Politechnice Warszawskiej w 2020 r., doktora w zakresie wizji maszynowej na École Polytechnique Fédérale de Lausanne w 2014 r., a podwójny dyplom magisterski na Universitat Politècnica de Catalunya oraz Politecnico di Torino. Odbyłem staże naukowe na Uniwersytecie Stanforda w 2017 r. oraz na Nanyang Technological University w 2019 r. Pełnię funkcję Associate Editor w IEEE Access oraz MDPI Electronics, jestem także recenzentem prac publikowanych w czasopismach TPAMI, IJCV, CVIU, TIP i TMM, oraz członkiem komitetów organizacyjnych konferencji, m.in. CVPR, ICCV i ICML. Pracowałem w Google w 2013 r., Qualcomm w 2012 r. oraz w Telefónice w 2010 r. Pełnię funkcję Senior Member w IEEE, jestem członkiem ELLIS oraz ALICE Collaboration w CERN, a także ekspertem Narodowego Centrum Nauki i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Jestem współwłaścicielem firmy Tooploox, gdzie jako Chief Scientist kieruję zespołem zajmującym się uczeniem maszynowym, a także współzałożycielem startupu technologicznego Comixify, wykorzystującego metody sztucznej inteligencji do edycji wideo.
Co robię na co dzień?
Na co dzień staram się rozwijać moje kompetencje badawcze, kierując badaniami z zakresu widzenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Działając zarówno w sferze akademickiej, jako profesor uczelni na PW oraz UJ, jak również w biznesie, jako Chief Scientist w Tooploox, staram się budować zespoły mające międzynarodowe ambicje w dziedzinach bliskich moim zainteresowaniom badawczym, a także wdrażać opracowywane technologie w codziennych zastosowaniach.
Dlaczego lubię szkolić?
Szkolenie to najlepsza forma nauki, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, dlatego cieszę się, że mogę w ten sposób rozwijać umysły uczestników szkoleń, jak i stymulować moją głowę do pracy nad nowymi kierunkami badań.