Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Tworzenie gier z gatunku side-scroller w silniku Unity

Tworzenie gier komputerowych z gatunku side-scroller w silniku Unity

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:GD/SDS

unity

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Tworzenie gier z gatunku side-scroller w silniku Unity

Cele szkolenia

  • Stworzenie własnej gry z gatunku side-scroller

  • Sposoby poruszania postacią gracza w świecie zamkniętym w dwóch wymiarach

  • Napisanie generatora poziomów w stylu endless runner

  • Omówienie najczęstszych efektów wykorzystywanych w tego typu grach, mających na celu oszukanie efektu 3d, czy sprawiania wrażenia większej kontroli nad postacią gracza


Dla kogo?

  • Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach które interesują się tworzeniem gier komputerowych z gatunku side-scroller


Zalety

  • Każdy z uczestników ukończy szkolenie z gotową grą z gatunku side-scroller zbudowaną na podstawie swojego autorskiego pomysłu

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Podstawowa znajomość języka C#


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Czym charakteryzują się gry side-scroller

  • Analiza rynku gier side-scroller

  • Free Movement vs Endless Runner

  • Rynek komputerowy vs Rynek mobilny

Wprowadzenie do Unity

Kontrola postaci

  • Poruszanie bohatera

  • Symulacja joysticka za pomocą klawiatury

  • Fizyka postaci

  • Skoki i kolizja z podłogą

  • Input caching

Generowanie świata gry

  • Podział elementów na chunki

  • Spawner segmentów otoczenia

  • Zwiększanie poziomu trudności otoczenia

Obsługa kamery

  • Free Movement vs Endless Runner

  • Interpolacja pozycji kamery

  • Przesunięcie kamery przed postać

Efekty w grach side-scroller

  • Paralaksa

  • Screenshake

  • Slow-motion

Warsztaty z tworzenia gier side-scroller

Autorem szkolenia jest Mateusz Kietlinski