Szkolenie dostępne na zamówienie
Tworzenie gier FPS w silniku Unreal Engine
Tworzenie gier komputerowych z gatunku first-person shooter w silniku Unreal Engine
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Poziom zaawansowania:
Kod kursu:GD/UE/FPS
Tworzenie gier FPS w silniku Unreal Engine
Cele szkolenia
- Podczas tego szkolenia stworzysz własną grę z gatunku first person shooter
- Dowiemy się jak należy stworzyć kontroler bohatera gracza, jak wygląda obsługa kamery oraz jak należy obsługiwać interakcję ze światem
- Stworzymy prostą grę z mechaniką strzelania, podnoszenia broni i przechodzenia poziomów
Dla kogo?
- Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach które interesują się tworzeniem gier komputerowych na konsole i komputery z gatunku first-person shooter
Zalety
- Szkolenie przeprowadzi każdego uczestnika przez kulisy powstawania gier first person shooter i pozostawi z działającym prototypem gry własnego autorstwa
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
- Podstawowa znajomość dowolnego języka programowania
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Analiza rynku gier FPS
- Gry wysokobudżetowe
- Gry niezależne
- FPS na rynku mobilnym
Wprowadzenie do silnika Unreal Engine
Kontrolowanie postaci gracza
- Poruszanie postacią za pomocą klawiatury i myszy
- Poruszanie postacią za pomocą gamepada
Obsługa kamery
- Kamera podążająca za graczem
- Kolizja kamery ze światem
- Efekty kamery w grach FPS
Fizyka w grach FPS
- Raycasting
- Strzelanie do celów za pomocą promieni
- Bronie udające prawdziwą fizykę
Interakcja z otoczeniem
- Aktywacja przedmiotów
- Proximity Triggers
- Przemieszczanie między poziomami
Przeciwnicy w grach FPS
- Navigation Mesh
- Proste AI przeciwników