Szkolenie: Tworzenie gier FPS w silniku Unity
Tworzenie gier komputerowych z gatunku first-person shooter w silniku Unity
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:GD/FPS
Tworzenie gier FPS w silniku Unity
Cele szkolenia
Stworzenie własnej gry z gatunku first person shooter
Poprawne tworzenie kontrolera bohatera gracza, nauka obsługi kamery oraz obsługiwanie interakcji ze światem
Stworzenie prostej gry z mechaniką strzelania, podnoszenia broni i przechodzenia poziomów
Dla kogo?
Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach które interesują się tworzeniem gier komputerowych na konsole i komputery z gatunku first-person shooter
Zalety
Szkolenie przeprowadzi każdego uczestnika przez kulisy powstawania gier first person shooter i pozostawi z działającym prototypem gry własnego autorstwa
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Podstawowa znajomość języka C#
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Analiza rynku gier FPS
Gry wysokobudżetowe
Gry niezależne
FPS na rynku mobilnym
Wprowadzenie do silnika Unity
Kontrolowanie postaci gracza
Poruszanie postacią za pomocą klawiatury
Poruszanie postacią za pomocą gamepada
Poruszanie postacią za pomocą ekranu dotykowego
Obsługa kamery
Jak przyczepić kamerę do gracza
Kolizja kamery ze światem
Efekty kamery w grach FPS
Fizyka w grach FPS
Raycasting
Strzelanie do celów za pomocą promieni
Bronie udające prawdziwą fizykę
Interakcja z otoczeniem
Aktywacja przedmiotów
Proximity Triggers
Przemieszczanie między poziomami
Przeciwnicy w grach FPS
Navigation Mesh
Proste AI przeciwników