Szkolenie dostępne na zamówienie

Metody optymalizacji gier w silniku Unity

Optymalizacja gier opartych o silnik Unity

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:GD/OPT

unity

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Metody optymalizacji gier w silniku Unity

Cele szkolenia

  • Optymalizowanie gier stworzonych w silniku Unity

  • Najważniejsze aspekty, które wpływają na wydajność naszej gry

  • Poznanie dobrych praktyk projektowania gier pod względem ich późniejszej wydajności oraz jak należy szukać problemów gdy już takie w niej wystąpią

  • Optymalizacja specjalnie przygotowanego projektu, w którym będą występowały sztucznie stworzone problemy wydajnościowe

  • Przygotowanie gry, wymagającej skupienia na optymalizacji sprzętowej


Dla kogo?

  • Szkolenie zostało stworzone dla programistów którzy chcieliby dowiedzieć się jak zoptymalizować swoje gry, aby bez problemu utrzymały stałe 60 klatek na sekundę nawet na urządzeniach mobilnych


Zalety

  • Każdy z uczestników będzie miał szansę naprawić “popsuty” projekt pod względem wydajności i obserwować jak wprowadzane przez niego zmiany wpływają na działanie rozgrywki

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Zaawansowana znajomość języka C#

  • Podstawowa znajomość silnika Unity


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Z czego wynikają problemy wydajnościowe w grach

  • Ilość wykonywanych obliczeń

  • Przeciążenie karty graficznej

  • Dostęp do pamięci tymczasowej

  • Dostęp do systemu plików

  • Zapchany główny wątek aplikacji

Badanie wydajności gry

  • Pomiar klatek na sekundę

  • Profiling wykonującego się kodu

  • Alokacje pamięci

Metody optymalizacji w grach

  • Object pooling

  • Czym są Draw Calls (Frame Debbuger)

  • Redukcja Draw Calls (Atlasowanie)

  • Jak pozbyć się zbędnych alokacji pamięci

  • Garbage Collector

  • Level of Detail (LOD)

  • Redukcja czasów wczytywania

  • Coroutines

  • Async-Await

  • Wypalanie świateł w scenach statycznych (Baking)

  • Wypalanie świateł w scenach dynamicznych (Light Probes)

Warsztaty z optymalizacji gier

Autorem szkolenia jest Mateusz Kietlinski