Szkolenie: Design gier komputerowych
Czym jest game design i co możemy zrobić, aby nasze gry były „dobre”
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:GD/DSG
Design gier komputerowych
Cele szkolenia
Podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych
Osiągnięcie poziomu Junior Game Designera
Poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie
Stworzenie pełnego designu własnej gry, gotowego do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania
Dla kogo?
Szkolenie jest kierowane do osób interesujących się zagadnieniami designu gier komputerowych oraz osób które chciałyby rozpocząć nową ścieżkę kariery w tej dziedzinie
Jeśli interesują Cię gry komputerowe, zastanawiasz się co sprawia, że konkretna gra trzyma Cię przy ekranie kolejne godziny, a inna odrzuca po 30 sekundach lub masz pomysł na swoją grę i chciałbyś dokonać jej designu, to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie
Zalety
Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą
Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły
Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Wprowadzenie do game designu
Czym jest game design
Co to jest mechanika
Czym jest dynamika
Co to jest estetyka
Tworzenie spójnych doświadczeń
Analiza rynku
Zbieranie danych rynkowych
Analiza trendów
Określanie grupy docelowej
Dostosowanie docelowej platformy
Inżynieria wsteczna popularnych gier komputerowych
Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach
Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki
Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę
Prototypowanie na papierze
Dlaczego warto prototypować mechanicznie
Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera
Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu
Testy papierowych prototypów
Game design document
Czym jest GDD
Jak stworzyć GDD
High level document
Czym jest HLD
Jak stworzyć HLD
Ewaluacja designu
Jak ewaluować design
Youtubability
Explainability
Accessibility
Tworzenie własnego designu
Tworzenie fundamentów designu
Określenie grupy docelowej
Podstawowe mechaniki rozgrywki
Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik
„Core loops”
„Elevator Pitch”